geen Sunbird in nieuwe TB

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Iku
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 september 2005, 15:56
Locatie: Groningen
    unknown unknown

geen Sunbird in nieuwe TB

Bericht door Iku »

leuke verrassing bij het openen van een nieuwe ThunderBird: geen kalender meer! In mijn geval Sunbird. na wat zoeken in adons nieuwe Sunbird nl gevonden, die op geen enkele manier geinstalleerd wil worden in TB. Uiteindelijk wel in FireFox, maar daar ben ik al mijn kalendergegevens kwijt. Trucs als nieuwe gebeurtenis invoegen lukt niet. Maar erger: de TB adon zegt als je het wilt installeren, dat het geen windows applicatie is. (sunbird-0.7.nl.win.32.installer.exe). Heeft iemand enig idee hoe Sunbird weer in TB is te integreren en dan al mijn afspraken en gegevens weer bevat?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

hey,

Ik denk dat je iets aan het verwarren bent:
Sunbird is een stand-alone applicatie die los draait.
Lightning is een add-on voor Thunderbird.

Ik vermoed dat jij Lightning nodig hebt.
Je moet deze downloaden (via rechtsklikken) en dan in TB naar add-ons gaan en zo installeren.

Hopelijk lukt het zo...

grz
Iku
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 september 2005, 15:56
Locatie: Groningen
    unknown unknown

kalender kwijt

Bericht door Iku »

nee hoor, ik had Sunbird draaiend in TB. Heb ooit en gekeken naar Lightning, maar kon dan niet importeren uit Sunbird en moest dan alle afspraken opnieuw invoeren, dus niet gedaan.
Iku
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 september 2005, 15:56
Locatie: Groningen
    unknown unknown

geen seabird in nieuwe TB, maar...

Bericht door Iku »

Lightning via koppeling opslaan op schijf geinstalleerd, links agenda algemeen aangevinkt en alles uit mijn oude Seabird werd automatisch geimporteerd. Het is altijd even schrikken, maar na wat zoeken blijkt alles altijd weer prima te werken!
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Re: kalender kwijt

Bericht door koenh »

Blij te horen dat alles opnieuw draait...
Iku schreef:ik had Sunbird draaiend in TB.
Hoe heb je dit gedaan? Dit klinkt me zéér vreemd in de oren...

grz
Iku
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 september 2005, 15:56
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Sunbird in nieuwe TB

Bericht door Iku »

had Sunbird als stand alone geinstalleerd en las toen dat het onder TB ook moest werken. Toen opnieuw installeren vanaf harde schijf in TB; en het werkte! Op ZDNET wordt trouwens ook nog steeds vermeld dat het programma kan draaien onder TB!
Aangezien er enige tijd geleden sprake van was dat de ontwikkeling van SB zou stoppenen en men verder zou gaan met Lightning, leek het mij handiger maar meteen over te stappen.
Plaats reactie