Feestdagen

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
gerbrak
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juli 2006, 6:12
    unknown unknown

Feestdagen

Bericht door gerbrak »

Ik heb net Sunbird (NL) geinstalleerd en ik wil graag de Nederlandse Feestdagen daarin hebben. Ik heb inmiddels: Dutch_Holidays_2006-2011.ics gedownload maar als ik het probeer te installeren krijg ik steeds de melding dat het Microsof Outlook niet kan openen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Probeer dit bestand eens te openen vanuit Sunbird via het menu Bestand > Importeren...
Dan heb je vast niets met MS Outlook te maken en verwacht ik dat het wel goed zal gaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gerbrak
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juli 2006, 6:12
    unknown unknown

Bericht door gerbrak »

nirwana schreef:Probeer dit bestand eens te openen vanuit Sunbird via het menu Bestand > Importeren...
Dan heb je vast niets met MS Outlook te maken en verwacht ik dat het wel goed zal gaan.
Gelukt!! Bedankt hoor! :D :D :D
gerbrak
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juli 2006, 6:12
    unknown unknown

nieuwe computer

Bericht door gerbrak »

Ik heb een nieuwe computer en ook weer sunbird geïnstalleerd (Nederlands). Als ik de hollandse feestdagen via bestand/importeren wil doen gebeurt er helemaal niets! Wie weet raad?? :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: nieuwe computer

Bericht door nirwana »

gerbrak schreef:Als ik de hollandse feestdagen via bestand/importeren wil doen gebeurt er helemaal niets! Wie weet raad??
Hoe probeer je dat dan te doen ? Ik bedoel: welke stappen doorloop je precies ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gerbrak
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juli 2006, 6:12
    unknown unknown

Bericht door gerbrak »

Ik heb Dutch_Holidays_2006-2011.ics op mijn bureaublad staan. Ik open sunbird, dan bestand en dan vanuit bestand importeren (CTRL+I) en dan gebeurt er helemaal niets.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb het bestand nu opgeslagen als www.mozbrowser.nl/downloads/vakanties2006.ics

Ik heb het gedownload naar een schijf en vervolgens via CTRL+I in Sunbird geimporteerd. Als het bestand niet het juiste formaat heeft dan komt er een foutmelding. Heeft het bestand wel het juiste formaat dan wordt het ingelezen en zie je rechtsbovenaan de vakantie-periodes verschijnen.

Wel is het denkbaar dat je dat deel aan de rechterkant bovenaan niet ziet, want dat deel kun je helemaal inklappen. Door met de pijltjes te slepen krijg ik dat gebied bovenaan wel weer zichtbaar als ik het helemaal heb ingeklapt.

Als je vervolgens naar 1 januari 2006 gaat, dan zul je wel moeten zien dat dat een feestdag is (aan de tekst "Nieuwjaarsdag" die bovenaan de pagina verschijnt). Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Kerstdagen in 2006.

Kortom, aangezien je geen foutmelding hebt gekregen dan ik dat het importeren wel is geslaagd, maar dat jij daar niet direct een verandering door te zien krijgt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie