Het is een prachtig plan dat jullie hebben en ben er ook helemaal voor.
Ik denk echter dat we een beetje langs elkaar heen praten.
Volgens mij sla je een stapje over (correct me if I'm wrong).
Het punt dat ik wil maken is dit:
Lang niet alle extensie-conflicten zijn beschreven op Bugzilla.
Her en der op het web staan conflicten van extensies beschreven, niet alleen op Bugzilla, ook niet allemaal op Mozdev.com en zeker niet allemaal op MozBrowser.nl-be.
Om een programma in elkaar te timmeren zoals jullie dat voorstaan (nee, daar heb ik werkelijk geen barst verstand van) is het dus wel nodig om zoveel mogelijk data bij elkaar te sprokkelen.
'Gewone' gebruikers kaarten hun probleem aan in diverse fora over de gehele wereld (m.i. vaak veroorzaakt door conflicterende extensies). Bugzilla is daarvoor te hoogdrempelig. Je moet dus maar afwachten of iemand het dan ook meldt bij Bugzilla.
Heb zelf al een paar voorbeelden van conflicten gezien die -nog- niet bij Bugzilla gemeld zijn--> daar zou ik mijn pijlen op willen richten. Op The Extensions Mirror bijv. staan inmiddels ± 800 (!) extensies, terwijl Samir zei dat ze tegenwoordig lang niet alles meer opnemen in hun site vanwege het feit dat er veel -min of meer- 'dubbele' zijn.
Zo bekeken is het catalogiseren van alle conflicten een vrijwel ondoenlijke zaak. Maar niet minder belangrijk!
Welnu, wat heb je nodig: een aantal mensen die bereid ziijn via diverse zoekmachines het hele internet af te struinen om dat op te sproren. Dat is heel veel werk, maar op zich wel heel simpel. Dat kan iedere boerenlul, ik dus ook.

Resumerend: ik heb het dus niet zozeer (zoals jullie) over de technische kant van de zaak (ook erg belangrijk!), maar vooral over het verzamelen van gegevens. Dat is m.i. een onontbeerlijke stap in het proces.
Of zie ik iets over het hoofd?