Zoeken

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Zoeken

Bericht door vulture »

Regelmatig komt het voor dat er vragen worden gesteld die al enkele of vele malen eerder zijn gesteld. Er wordt dan vaak een antwoord gegeven dt het mogelijk is om de zoekfunctie te gebruiken. Deze functie zit wat verborgen in het menu linksbovenin. Is het niet mogelijk om naast de button Afbeelding Afbeelding een Button te maken met Zoeken op dit Forum Natuurlijk met dezelfde opmaak als die 2 andere buttons. Daar valt de zoekfunctie meer op en zal er naar mijn mening meer gebruik van gemaakt worden. Wat vinden jullie van dit idee! :idea:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik vind het op zich wel een goed idee.
We waren er al over uit dat de zoekfunctie wel wat prominenter op de voorgrond mag.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dan vond ik de manier die Gert-Paul enige tijd terug voorstelde toch iets beter.

Nu geef je alleen maar een extra knop. Met GP's methode kan je ook een link geven naar een sticky post met bijvoorbeeld forumrichtlijnen en naar de help.mozbrowser-sites...

Jouw methode zou ook wel goed zijn, maar ik vind niet dat het een knop hoort te zijn. Ik vind trouwens dat de zoekmogelijkheid van het forum helemaal niet 'verstopt' zit. Ze is zeer goed zichtbaar... (als je maar kijkt ;-) ).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik vind mijn suggestie ook beter, zeker omdat je direct naar sites kunt wijzen. Daarnaast is zoeken iets heel anders dan Nieuw onderwerp/antwoord. Ik denk dat mensen die die vaak herhaalde vragen stellen snellen op de pagina's kijken die daar geplaatst worden, dan dat ze uit zichzelf gaan zoeken. Ook al is de functie beter zichtbaar.

Naast het toepassen van mijn idee, zou er misschien wel voor gezorgd kunnen worden dat zoeken vetgedrukt wordt in de navigatiebalk. Het is namelijk wel het belangrijkste uit te balk.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Gert-Paul schreef:Ik vind mijn suggestie ook beter, zeker omdat je direct naar sites kunt wijzen. Daarnaast is zoeken iets heel anders dan Nieuw onderwerp/antwoord. Ik denk dat mensen die die vaak herhaalde vragen stellen snellen op de pagina's kijken die daar geplaatst worden, dan dat ze uit zichzelf gaan zoeken. Ook al is de functie beter zichtbaar. Naast het toepassen van mijn idee, zou er misschien wel voor gezorgd kunnen worden dat zoeken vetgedrukt wordt in de navigatiebalk. Het is namelijk wel het belangrijkste uit te balk.
Als je als aanvulling op jouw idee nu eens een regeltje tekst erbij plaats met een link naar de zoekfunctie.

:arrow: Is deze vraag al eerder gesteld? (Link naar zoekfunctie)
:arrow: Hoe stel ik een vraag? (Tips)
:arrow: Regels en wenselijkheden (Normen en waarden)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Het verbeterde menu bovenin ziet er goed uit. Er wordt nu beter gebruik gemaakt van de ruimte die er was. En ook de button naar het Mozbrowser menu is een verbetering als ook de link naar de zoekplugin. Alleen mis ik de volgende tips:
Hoe stel ik een vraag? (Tips)
Regels en wenselijkheden (Normen en waarden)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:Het verbeterde menu bovenin ziet er goed uit. Er wordt nu beter gebruik gemaakt van de ruimte die er was. En ook de button naar het Mozbrowser menu is een verbetering als ook de link naar de zoekplugin. Alleen mis ik de volgende tips:
Hoe stel ik een vraag? (Tips)
Regels en wenselijkheden (Normen en waarden)
Er wordt nog aan een aantal zaken gewerkt op het forum. Zo is er sinds gisteren een mod geinstalleerd die het automatisch registreren van accounts door bots moet tegengaan. Enige probleem nu is dat je je profiel tijdelijk niet kan bewerken omdat je dan een foutmelding krijgt "Anti Robotic Register Validatie-fout"... hier wordt dus nog aan gewerkt.
Plaats reactie