taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door mesmilde »

Hallo techneuten en veel weters

Ik heb zojuist versie 1.7.3 van de Mozilla Suite 'over' mijn oude versie 1.7.2 gezet. de nederlandse taalversie 1.7 (XPI) er weer opgezet en wat nu ?? heb ik weer zo'n nengelse versie. Ook verschillende knopjes zijn weer in het engels en de afrolmenutjes weer in het nederlands.
Weet iemand hoe dat komt en of er a personen zich helemaal het apezuur zitten te werken om een mooie nederlandse versie te maken??

groet

Michiel
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door moZes »

mesmilde schreef:Weet iemand hoe dat komt en of er a personen zich helemaal het apezuur zitten te werken om een mooie nederlandse versie te maken??
Eerst weer op Engels zetten, Mozilla afsluiten en opstarten en weer op Nederlands zetten, Mozilla afsluiten en weer opstarten.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door ByteWarrior »

moZes schreef:Eerst weer op Engels zetten, Mozilla afsluiten en opstarten en weer op Nederlands zetten, Mozilla afsluiten en weer opstarten.
Dit zou eigenlijk duidelijker moeten zijn. Ik denk dat veel beginners met dit probleem te kampen hebben: ze installeren een nieuwe versie en het programma staat opnieuw in het Engels... Niet iedereen vindt direct een oplossing.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Dit zou eigenlijk duidelijker moeten zijn. Ik denk dat veel beginners met dit probleem te kampen hebben: ze installeren een nieuwe versie en het programma staat opnieuw in het Engels... Niet iedereen vindt direct een oplossing.
Als de nieuwe localisatie-structuur ook voor Mozilla zelf geldt, dan krijgen we straks gewoon gelokaliseerde builds. Gebouwd door de Mozilla-organisatie, dus daar kan dan volgens mij weinig meer mee mis gaan. Dan hoef je niet steeds te schakelen tussen talen en heb je gewoon een programma dat gebouwd is voor een bepaalde taal. Dat lijkt mij voor de eindgebruiker ook een stuk duidelijker. Het is natuurlijk wel leuk dat je talen kunt switchen (en misschien blijft dat ook straks nog wel mogelijk), maar de doorsnee gebruiker wil de software gewoon in 1 taal kunnen gebruiken. En daarmee uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door moZes »

ByteWarrior schreef:staat opnieuw in het Engels...
Dat is het vreemde juist, Mozilla staat half in het Nederlands en half in het Engels. Dus eerst denk je hé dat lijkt goed om vervolgens er achter te komen dat er nog iets in het Engels staat.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: taalversie voor mozilla 1.7.3 ???

Bericht door ByteWarrior »

moZes schreef:
ByteWarrior schreef:staat opnieuw in het Engels...
Dat is het vreemde juist, Mozilla staat half in het Nederlands en half in het Engels. Dus eerst denk je hé dat lijkt goed om vervolgens er achter te komen dat er nog iets in het Engels staat.
Net daarom zou het allemaal wat duidelijker moeten worden voor beginners. De oplossing die nirwana aangeeft (localized builds) zouden dit probleem uit de weg moeten helpen (hopelijk toch)...
Plaats reactie