Switch Proxy Toolbar

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Switch Proxy Toolbar

Bericht door vulture »

Ik heb de bovengenoemde extensie geinstalleerd. Waar vind ik nu proxy servers die ik kan toevoegen. Via de zoekfunctie had ik er wel een paar gevonden. Maar die maakten het surfen wel byzonder traag. Ik ben dus op zoek naar snelle Proxy servers.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Iedere provider biedt tegenwoordig wel een proxy aan. Die zijn meestal het snelste.

Je kan ook publieke proxies gebruiken, maar die zijn altijd heel wat trager. Meestal zijn het machientjes van thuisgebruikers langswaar alle informatie voorbijgaat. Sneller ga je dus zeker niet surfen met zo'n proxy (of je moest er één heel dicht bij je huis vinden).

Zeker de anonieme proxies zijn traag. Een tijd terug heb ik die ook eens gebruikt, maar snel weer opgegeven. Je downloadsnelheid wordt in één klap gewoon gehalveerd of zelfs gevierendeeld.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ik ben er niet zo in thuis, maar ik dacht altijd dat het enige interessante anonieme zijn.. wat zijn anders de voordelen? het kan toch amper sneller gaan?
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Dag Aasgier.

Er is een programmatje "Charon" dat je gratis kunt downloaden. Dit zoek naar proxy-servers. Ook kun je filteren op annonieme proxy's.

Ik zelf heb de switchproxytool nog niet goed aan de praat gekregen. Ik heb wat zitten experimenteren met het automatisch laten rouleren van de proxy's, maar ik krijg steeds de melding "this document contains no data" en de websites krijg ik vervolgens niet te zien. Na lang rommelen ben ik erachter gekomen dat connetion settings (ik heb de engelse versie van FF) automatisch worden gewijzigd in "manual proxy settings". Als ik die met de hand weer terug zet op "auto detect" of "direct connection" dan gaat het even goed, maar op het moment dat de proxy wisseld verspringt de setting weer en loopt alles vast.

Robby
marco1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 januari 2009, 19:26
    unknown unknown

Bericht door marco1 »

er zijn zat proxy lijsten online te vinden. Maar ik zou wel een proxy pakken in een land wat ditchtbij zit dat helpt de helft.


oops ik zie nu net topic uit 2005 :oops: sorry!
Plaats reactie