Firefox Extensie: Bestand controlen voor downloaden

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
bartgabriels
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2006, 12:44
    unknown unknown

Firefox Extensie: Bestand controlen voor downloaden

Bericht door bartgabriels »

Ik ben op zoek naar een download tweak dat voor het volgende zorgt:

Ik heb een heeeeeeeel grote downloadmap. Alle pc's op het netwerk (een 5tal) downloaden naar diezelfde folder op de centrale server.

Dit maakt dus, dat sommige bestanden (zoals bijvoorbeeld Windows Live Messenger) er een 5tal keer opstaan, telkens de zelfde versie, maar achternagegaan door (x), waarbij X staat voor de hoeveeste keer hij is gedownload. Nu zou ik graag een extensie instaleren op alle firefoxxen zodat de extensie eerst controleert of het bestand al bestaat, en indien dit bestand al bestaat, hij het niet download (maar eventueel wel in de lijst van gedownloade bestanden zet)

Ik heb net heel de firefox instellingen ondergespit, maar kan dit niet vinden. Ook de extensie Download Manager Tweak ondersteunt dit niet.

Iemand een idee ??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb getracht om een dergelijke overschrijfmogelijkheid in Firefox te krijgen, maar men vond toch dat er steeds een nummertje toegevoegd moest worden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=231048
Ik vind het prima dat dit een extra optie is, maar het is jammer dat dit het standaard-gedrag van Firefox is. Ik weet niet of er een extensie te maken is die dat verhelpt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb eens even in de broncode van Firefox gekeken en daar kom ik de volgende code tegen:

Code: Selecteer alles

    // Since we're automatically downloading, we don't get the file picker's 
    // logic to check for existing files, so we need to do that here.
    //
    // Note - this code is identical to that in
    //   mozilla/toolkit/mozapps/downloads/src/nsHelperAppDlg.js.in
    // If you are updating this code, update that code too! We can't share code
    // here since that code is called in a js component.
    var collisionCount = 0;
    while (file.exists()) {
      collisionCount++;
      if (collisionCount == 1) {
        // Append "(2)" before the last dot in (or at the end of) the filename
        // special case .ext.gz etc files so we don't wind up with .tar(2).gz
        if (file.leafName.match(/\.[^\.]{1,3}\.(gz|bz2|Z)$/i))
          file.leafName = file.leafName.replace(/\.[^\.]{1,3}\.(gz|bz2|Z)$/i, "(2)$&");
        else
          file.leafName = file.leafName.replace(/(\.[^\.]*)?$/, "(2)$&");
      }
      else {
        // replace the last (n) in the filename with (n+1)
        file.leafName = file.leafName.replace(/^(.*\()\d+\)/, "$1" + (collisionCount+1) + ")");
      }
    }
    aFpP.file = file;
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt in Firefox als je deze code eruit verwijdert. Zou het bestand dan automatisch overschreven worden ? Of zou je de normale download-dialoog alsnog kunnen tonen indien een bestand bestaat ? En wat te doen als je een bestand met de naam setup.exe downloadt en dat overschrijft een bestand met dezelfde naam maar met een heel andere inhoud ? Of is dat dan gewoon domme pech ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie