Meer doen met je Live bladwijzers.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Meer doen met je Live bladwijzers.

Bericht door vulture »

Voor wie veel gebruik maakt van Live bladwijzers is er nu een mooie extensie genaamd Live Click . Deze extensie werkt zelfs al met de nieuwe nightlys. Wat je er allemaal mee kan doen en screenshots bekijken kan je hier http://mozillalinks.org/wp/2006/09/get- ... liveclick/

je kunt ondermeer instellen om de hoeveel minuten de feed ververst wordt standaard is 60 minuten. Bij mozbrowser heb ik hem op 1 ,minuut gezet. :D
En je kan je berichten op als gelezen markeren.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dat ziet er wel mooi uit. Het maakt Live Bladwijzers iig wat makkelijker. Alleen zou het misschien mooier zijn als alle meldingen meer samengevoegd waren. Nu krijg je een voor een een waarschuwing dat een feed bijgewerkt is. Handig voor 1 feed, maar niet voor veel.

Een andere mooie toevoeging zou zijn dat het pictogram veranderde als er een update is.

Verder denk ik niet dat Martijn het fijn vind als je zo vaak op een feed controleert. Het belast de server alleen maar en je mist niett veel extra vergeleken met het controleren eens per uur (of evt half uur). En waarschijnlijk is het nog efficiënter ook om het per iets grotere tijdshoeveelheden te doen :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Meer doen met je Live bladwijzers.

Bericht door nirwana »

vulture schreef:Bij mozbrowser heb ik hem op 1 minuut gezet.
Ik proef dat er iemand op zoek is naar een manier om geband te worden van MozBrowser. Dan heb je net 3000 berichten opgebouwd en dan zou jij juist degene zijn die straks de site niet meer mag bezoeken ? Ik vraag me af of dat het waard is.

We hebben overigens in het verleden ook al eens iemand geband. Dat waren we allang weer vergeten en toen mailde de persoon dat de MozBrowser-site op een of andere reden voor hem niet bereikbaar was. Uiteindelijk bij de provider nagevraagd en die kwam toen met de oplossing: we hadden de persoon ooit eens geblokkeerd vanwege het te frequent opvragen van de RSS-feed. Kortom, je bent gewaarschuwd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

@gert-Paul het was alleen maar om deze extensie te testen. En dat is het makkelijkste bij Mozbrowser.nl. Voor de 25 feeds die ik heb is het niet zo erg gemakkelijk, Daarvoor blijf ik gewoon RSSowl gebruiken. Die kan je helemaal instellen zoals je wilt. Maar als je maar 1 of 2 feeds hebt is het wel handig.

er zijn idd een aantal kleine verbeteringen nog mogelijk.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie