Layout van Lightning op scherm

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
apoharry
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 september 2005, 16:09
    Windows XP Firefox

Layout van Lightning op scherm

Bericht door apoharry »

L.S.

De layout van Lightning (gekoppeld aan TB) ziet er bij mij op dit moment anders uit dan ik gewend was.

Ik zie eerst een aantal regels (titel begin eind etc) over de volle breedte van het scherm en daaronder ook over de volle breedte meerdere weken (dat is zo ingesteld).

Voorheen zag ik links in beeld enkele complete maanden, vervolgens de meerdere weken (verticaal) en daar rechts van de regels met titel, begin eind etc. Deze layout beviel mij beter; vooral die meerdere volle maanden links.

Natuurlijk zal ik (per ongeluk?) iets hebben gewijzigd, maar ik weet niet hoe het terug te zetten.

Ik dacht het te zoeken in:

Agenda:> Beeld> Vormgeving. Daar zie ik inderdaad horizontale en verticale indeling, maar het probleem is dat die keuzemogelijkheden lichtgrijs zijn, dus uitgeschakeld zijn.

Ik zie het volgende bij Beeld > Vormgeving:

Afbeelding

Help Help wie weet de oplossing?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Apoharry
Laatst gewijzigd door apoharry op 23 april 2010, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door moZes »

Klinkt alsof je per ongeluk de linkerkolom gesloten hebt.
Als het goed is heb je nu aan de linkerkant 2 grijze verticale strepen, probeer de meest rechtse daarvan aan te klikken met de linkermuisknop en dan naar rechts te slepen. Als het goed is verschijnt de linkerkolom dan weer.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door nirwana »

Mocht je er met de instructies van Mozes niet direct uit komen, probeer dan eens om een screenshot van jouw huidige Thunderbird te maken en deze hier op het forum te plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
apoharry
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 september 2005, 16:09
    Windows XP Firefox

Re: Layout van Lightning op scherm (helemaal opgeloste?)

Bericht door apoharry »

Beste mensen,

Dankzij het antwoord van moZes heb ik nu links keurig weer een maand in beeld.
Blijft echter wel het feit dat ik met Beeld>Vormgeving (nog) niets kan.

Sorry ik weet niet hoe ik een jpg file hier moet invoegen, dus ik kan geen afbeelding laten zien.

Maar het belangrijkste is mijn dank aan jullie voor de hulp.

Apoharry

P.S.
zakelijk ben ik genoodzaakt om met (f)outlook te werken (vond dat wel een aardige verschrijving die ik hier ergens op het Forum tegenkwam). Daarmee zijn 2 maanden zichtbaar. Kan dat ook met Lightning?
apoharry
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 september 2005, 16:09
    Windows XP Firefox

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door apoharry »

Beste Nirwana

Mijn welgemeende excuses.
Omdat de suggestie van moZes al voldoende was heb ik Uw suggestie niet verder opgevolgd.
Daar was te zien hoe een afbeelding wel geplaatst kan worden.

Ik heb weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.

Hartelijke groet, maar vooral ook mijn dank voor de genomen moeite om mij te willen helpen.

Apoharry
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door nirwana »

Excuses vind ik altijd prima, maar in dit geval niet echt nodig.
Het is ook mogelijk om een bericht dat je eenmaal hebt geplaatst later weer aan te passen.
Dan had je dus het bericht waarin je vermeld dat je niet weet hoe je een jpg op het forum moet plaatsen na het lezen van mijn bijdrage kunnen aanpassen door bijvoorbeeld wel een afbeelding op het forum in te voegen.

Het is mij op dit moment nog onduidelijk welke vragen bij jou actief zijn. Aan de ene kant dank je ons voor de moeite en de suggesties, maar volgens mij heb je nog wel enkele vragen open staan:
1) "Blijft echter wel het feit dat ik met Beeld>Vormgeving (nog) niets kan."
2) Met Outlook zijn 2 maanden zichtbaar. Kan dat ook met Lightning?

ad 1: misschien kun je nu alsnog een screenshot plaatsen?

ad 2: beschrijft dit wat je bedoelt ? In elk geval overwegen de ontwikkelaars om dat aan Lightning toe te voegen.
Zie ook:
https://bug363961.bugzilla.mozilla.org/ ... ?id=248745
https://wiki.mozilla.org/Calendar:Calen ... Month_Pane
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
apoharry
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 september 2005, 16:09
    Windows XP Firefox

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door apoharry »

Beste Nirwana,

Dank zij je uitleg kan ik nu dus wel images plaatsen op het forum; sterker nog ik kan zelfs berichten aanpassen en dat is nu dus ook gebeurd. Hartelijke dank.

T.a.v mijn vragen:
1. dank zij de hulp van moZes heb ik links weer een maandagenda. Vraag beantwoord.
2. ik kan nog steeds niets met Beeld> Vormgeving. Wat is daar normaal gesproken mee aan te passen. Vraag staat nog open.
3. over meerdere maanden links in beeld denkt men dus na bij Lightning. Prima, zal t.z.t. wel komen. Vraag beantwoord.

Met hartelijke groet,

Apoharry
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door moZes »

apoharry schreef:2. ik kan nog steeds niets met Beeld> Vormgeving. Wat is daar normaal gesproken mee aan te passen. Vraag staat nog open.
Dit is alleen van toepassing op de vensters van Thunderbird.
apoharry
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 september 2005, 16:09
    Windows XP Firefox

Re: Layout van Lightning op scherm

Bericht door apoharry »

Hartelijke dank moZes.

Hiermee zijn voor mij mijn vragen meer dan afdoende beantwoord.
Ik heb zelfs ook nog iets anders geleerd!

Hartelijke groet,

Apoharry
Plaats reactie