na update altijd taalmodule opnieuw installeren

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Knarfus
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 juli 2012, 9:57
    Ubuntu Firefox

na update altijd taalmodule opnieuw installeren

Bericht door Knarfus »

Hoe komt het toch dat ik na elke update van Thunderbird de taalmodule opnieuw moet installeren?

Het heeft te maken met het releasenummer. Ik had tot vandaag versie 13.0.1 en toen ik de update naar 14.0 binnenkreeg, was alles weer in het engels. Ik zie een melding dat het releasenummer niet overeenkomt van de module met de versie van de programmatuur.

Ik doe dan het volgende:
Kijk in de help van Thunderbird welk release nummer er momenteel geïnstalleerd is.
Onthoud of copiëer dit nummer en vul dit in in het volgende webadres:

http://mozilla.cs.utah.edu/pub/mozilla. ... 86_64/xpi/

Open de browser en ga naar het bovenstaande webadres
Zoek in de pagina die nu geopend is het bestand nl.xpi

open thunderbird
ga naar addons
selecteer extensions of languages

SLEEP nl.xpi uit de browser naar het thunderbird scherm

klik op ok of install now als er gevraagd wordt om het taal pakket te installeren.

Herstart Thunderbird


Zoals je kunt zien ben ik een linux gebruiker. Volgens mij krijg ik de updates via Ubuntu, dus niet rechtstreeks van Mozilla of zo. het zou kunnen dat ik vroeger bij de eerste keer installeren dit wel heb gedaan, dus niet via Ubuntu softwarecentrum, maar rechtstreeks.

Heel vervelend vind ik het niet, ik weet de oplossing, maar het zou toch niet hoeven, dus vraag ik me af wat er mis gaat.

Frank
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: na update altijd taalmodule opnieuw installeren

Bericht door Mad Maks »

Installeer het taalpakket ook via Ubuntu software center dan krijg je beide updates tegelijk.

succes

MM
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: na update altijd taalmodule opnieuw installeren

Bericht door moZes »

Ik weet niet hoe het werkt met Ubuntu, maar kun je niet de Nederlandse versie installeren?
Helaas is het zo dat de taalpakketten op de Mozilla-site niet automatisch updaten net als andere add-ons. Dit is wel een al langer bestaande wens en er is ook al ergens een bug van.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: na update altijd taalmodule opnieuw installeren

Bericht door Mad Maks »

moZes schreef:Ik weet niet hoe het werkt met Ubuntu, maar kun je niet de Nederlandse versie installeren?
Helaas is het zo dat de taalpakketten op de Mozilla-site niet automatisch updaten net als andere add-ons. Dit is wel een al langer bestaande wens en er is ook al ergens een bug van.
Als je de voor ubuntu geoptimaliseerde versie wilt gebruiken, dus geinstalleerd via apt-get (of ubuntu software centre), is het in het engels. De mozilla groep voor ubuntu zorgt er voor dat in het software kanaal ook de juiste taalpakketten aanwezig zijn. eenmaal geïnstalleerd worden ze via de software-update (van ubuntu, dus niet van mozilla) mee geupdate.

http://www.ubuntuupdates.org/package/co ... es/firefox
http://www.ubuntuupdates.org/package/co ... -locale-nl
Plaats reactie