Hoe kan ik lokale mailboxen kopieren

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
erwinz
    unknown unknown

Hoe kan ik lokale mailboxen kopieren

Bericht door erwinz »

Ik heb een vraag. Ik heb een pc en een notebook die ik afwisselend gebruik om mail op te halen en te beantwoorden.

Nu wil ik de mail op beide pc's synchroon houden

Binnengekomen mail is geen probleem. Ik laat het op de server staan tot ik het op beide pc's heb opgehaald.

Verzonden mail is lastiger.

Ik dacht dat ik gewoon onder lokale mappen een map "doorgeef" zou kunnen maken en vervolgens de betreffende bestanden (doorgeef en doorgeef.msf) zou kunnen overhevelen naar de andere pc, maar dit werkt niet. TB neemt de berichten niet over.

Hoe kan ik lokale mailboxen van de ene naar de andere pc kopieren?

Erwin
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Hoe kan ik lokale mailboxen kopieren

Bericht door moZes »

erwinz schreef:Ik dacht dat ik gewoon onder lokale mappen een map "doorgeef" zou kunnen maken en vervolgens de betreffende bestanden (doorgeef en doorgeef.msf) zou kunnen overhevelen naar de andere pc, maar dit werkt niet. TB neemt de berichten niet over.
Op zich moet dit kunnen.
Had je Thunderbird wel afgesloten toen je ging kopieren?
Kijk ook eens bij Beeld :arrow: Berichten :arrow: en selecteer dan Alle.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Misschien is er een makkelijkere manier om je pc's synchroon te houden. Je kan bijvoorbeeld Portable Thunderbird gebruiken en je hele Thunderbirdinstallatie op een USB-stick plaatsen. Op die manier kan je je mails (en TB) altijd met je meenemen.

USB-sticks zijn tegenwoordig trouwens niet zo duur meer. Voor 50 EUR heb je al snel 512MB...
erwinz
    unknown unknown

Bericht door erwinz »

Grappig, Portable Thunderbird kende ik nog niet, bedankt voor de tip.

Het kopieren van lokale mailboxen gaat soms goed en soms niet goed. Ik experimenteer nog wel wat.

Erwin
Plaats reactie