Doneer voor de advertentie !

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gesloten

Wil je de advertentie in kleur of zwart/wit?

Kleur, kosten zijn dan €35.000,- (incl. korting)
10
23%
Zwart/Wit
3
7%
We zien wel, laten we eerst maar kijken wat we binnenhalen.
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: IceWeasel-release maken

Bericht door nirwana »

sludink schreef:Firefox verwijderen gaat dus nog wel meevallen, er moeten 215 http-adressen worden gecontroleerd en 39 plaatjes bekeken, ook nog wel te doen, maar hoe gaan we in vredesnaam die 2078 tot 60.000 keer *mozilla* beoordelen? Het gaat hier immers ook om 36.000 bestanden (in de broncode).
Op dit moment zou ik al blij zijn als ik die code eens kan compileren en daar een firefox.exe uit komt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
sludink
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 maart 2005, 13:55
Locatie: Zundert
    unknown unknown

Bericht door sludink »

Ja, uhhm, hoever ben je daar eigenlijk mee?
hurmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2005, 14:37
    unknown unknown

Bericht door hurmie »

Als jullie nu eerst eens netjes ergens neerzetten wat dan het voordeel is van firefox, wil ik er nog wel eens over nadenken of ik wat ga storten of niet. :?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

hurmie schreef:Als jullie nu eerst eens netjes ergens neerzetten wat dan het voordeel is van firefox, wil ik er nog wel eens over nadenken of ik wat ga storten of niet. :?
Begin hier eens:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/wiki.phtm ... =Voordelen
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Of download de gids over Firefox: Gids PDF
Administrateur Steun Firefox
hurmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2005, 14:37
    unknown unknown

Bericht door hurmie »

Vind niet alle genoemde voordelen even terecht. De pop-up-blokker bijvoorbeeld, die wordt twee keer genoemd. Da's makkelijk je rijtje volkrijgen. Bovendien heeft IE tegenwoordig ook een pop-up-blokker die standaard AAN staat. Toegegeven, deze moet je wel samen met je updates downloaden, maar je hebt hem dan wel! Verder zal FF zeker wel voordelen hebben, maar voor IE dan waarschijnlijk van hetzelfde laken een pak.
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

hurmie schreef:Vind niet alle genoemde voordelen even terecht. De pop-up-blokker bijvoorbeeld, die wordt twee keer genoemd. Da's makkelijk je rijtje volkrijgen. Bovendien heeft IE tegenwoordig ook een pop-up-blokker die standaard AAN staat. Toegegeven, deze moet je wel samen met je updates downloaden, maar je hebt hem dan wel! Verder zal FF zeker wel voordelen hebben, maar voor IE dan waarschijnlijk van hetzelfde laken een pak.
Net gepost op SpreadFirefox.com:
This is for everyone who wants to spread the word about Firefox and is not sure what exactly are the best selling points. This is also for any non-Firefox users who read this post and wonders what is the hype and why they should switch to Firefox. Here are the top selling points of Firefox:

1. Security/Safety (Safer from spyware and viruses)
2. Tabs
3. Style / Themes (Skinable - Cool - Feel - Looks Slick)
4. Extensions (Adblock - Many of them)
5. Not Microsoft
6. Speed (Sometime double)
7. Pop-up Manager
8. Password Manager
9. IE - Better than
10. Flexible / Power
11. Open source
12. More organized
13. Easy switch (Over come fear of it not being Microsoft software)
14. Free
15. Find bar
16. IE - risk of continuing to use IE outweighed the inconvenience and possible disappointment of a switch
17. Live bookmarks
18. No complaints
19. Non compatibility with many sites is a myth (Only Active X sites)
20. Perc - option to "allow sites to install software"
21. Perc - small alert saying "The Document Contains no data"
22. Personal toolbar
23. Rss/XML Feeds (Easy to use)
Niet met alle voordelen die hier genoemd zijn ben ik het eens (5, 9 en 16 hadden wmb best weggelaten kunnen worden), maar over het algemeen weergeeft dit toch wel een heleboel voordelen, die misschien IE en andere browsers ook wel hebben, maar Firefox zeker ook.

Ik vind het vooral handig dat er voor vrijwel alles wel een extensie te vinden is. In de verzameling van TEM staan op het moment van schrijven 590 extensions die te gebruiken zijn in Firefox.

Ik kan op dit moment vrijwel niet zonder Firefox browsen, dan voelt het zo 'naakt', zonder al die handige features.

Maargoed, als jij het er niet mee eens bent, dan zou ik als ik jou was maar gewoon bij IE blijven. Die vrijheid heb je natuurlijk, alleen ik heb de kans genomen om fijner rond te surfen en ik ben blij dat ik het heb gedaan, wat de rest doet kan me eigenijk niet zo heel veel schelen. Al zou ik natuurlijk wel graag zien dat er meer mensen kennis maken met Firefox en het ook daadwerkelijk gaan gebruiken.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

een groot ding mis ik wel vaak en dat is de grote mogelijkheid om de gebruiker dingen te laten kiezen. dat is gewoon een sterk punt op zich zelf!
de veiligheid van firefox komt grotendeels doordat de gebruiker de keus krijgt of ie wel/niet wil installeren, IE installeerd gewoon klakkeloos zonder 'overleg met' de gebruiker
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Bericht door Jeeeroen »

Mijn 25 euro's zijn onderweg!
Bob Schurkjens
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 maart 2005, 1:31
    unknown unknown

Bericht door Bob Schurkjens »

Ben een groot liefhebber van Firefox.

Maar geld bijeenharken voor een advertentie in die STINKKRANT en de kas van de Telegraaf spekken ???

Eh nee, sorry jongens, maar dan hebben jullie het toch niet helemaal begrepen vrees ik.

Weten jullie wel dat er ook nog andere kranten zijn in Nederland? Hebben jullie ooit gestudeerd en zo ja, had je marketing in je pakket? Nee zeker...

Firefox is innovatief, onconventioneel en niet commercieel. De Telegraaf is het tegenovergestelde van dat alles. De Telegraaflezer is helemaal de doelgroep niet van Firefox. Daarmee is het bijeengeharkte geld dan ook slecht besteed!

Neem de Volkskrant, het Parool of evt. Trouw voor deze actie. Als je dat niet begrijpt...... I rest my case.

Jullie plan is een kopie van de Mozilla advertentie in de NY Times.

De New York Times (www.nytimes.com) is niet het Amerikaanse equivalent van de Telegraaf. De New York Times is het Amerikaanse equivalent van de Volkskrant. Sterker nog: deze twee kranten werken samen. In de Volkskrant worden zo o.a. vertaalde artikelen uit de NY Times gepubliceerd. En neem van mij aan: in de Telegraaf zul je die zeker niet vinden. Waarom denken jullie dat de Mozilla Foundation de NY Times heeft uitgekozen voor hun advertentiecampagne in plaats van een rechtse conservatieve krant. Come on zeg! :twisted:
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Deze discussie is nu al miljoenen keren gevoerd :wink:
Lees het topic er maar op na.

Nog even kort wat over de Telegraaf; deze krant heeft meer lezers dan de Volkskrant, het Parool en Trouw bijelkaar. Met dit bedrag willen we zoveel mogelijk mensen bereiken met Firefox.
Daarnaast draait de Telegraaf op OpenSource, iets dat van de Volkskrant nog niet gezegd kan worden.

Ook is onze advertentie geen kopie van de de advertentie in de NYT, wij hebben op onze advertentie gezet wáarom Firefox beter is. De advertentie in de NYT had weinig inhoud en was alleen maar bedoeld om de naam Firefox te promoten.
Administrateur Steun Firefox
sludink
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 maart 2005, 13:55
Locatie: Zundert
    unknown unknown

Advertentie

Bericht door sludink »

Hee, hoe staat het eigenlijk met de advertentie?
Heb al 2 weken niks meer gehoord!
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Er moet nu vergaderd worden met Ilse Media. Dit zou eerst deze week gebeuren, maar Gert-Paul en Martijn konden allebei niet.

We moeten nu een nieuwe afspraak maken. Ik hoop dat dit snel gebeurt, misschien kunnen jullie wat data doorgeven?

Als dat rond is, kan de advertentie bijna geplaatst worden..
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
pica pica
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 januari 2004, 20:33
    unknown unknown

Bericht door pica pica »

Ik wil best Firefox steunen (van mijn minimale inkomen) maar NIET als ik daarmee De Teleraaf spek...
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Wees gerust, de Telegraaf wordt niet gespekt met deze advertentie. Waar wij nu €35.000 voor moeten betalen, kost normaal bijna €80.000.

De Telegraaf draait trouwens volledig op OpenSource, dus ik snap niet wat alle mensen tegen de Telegraaf hebben.

Vaak komen mensen niet verder dan 'ze zaten fout in de oorlog' of 'het is een sensatie-krant'. De oorlog is inmiddels al enige tijd achter ons, we geven de Duitsers van nu toch ook niet meer de schuld? Wat betreft de sensatiekrant, Firefox is een sensatie ;)
Administrateur Steun Firefox
Gesloten