mail van 3 accnts in 1 folder rechts geopend

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

mail van 3 accnts in 1 folder rechts geopend

Bericht door razoon »

Ik heb 3 accounts waarvan ik de mail check mbv de extensie Get All Mail at once. Op het ogenblik wordt nieuwe mail verdeelt over de 3 accounts en moet ik 3 Inbox folders checken voor mijn nieuwe mail. Dit vind ik te bewerkelijk. Ik wil alle mail gericht aan de diverse accounts in 1 folder hebben en aan de rechterkant netjes onder elkaar. Hoe doe ik dit?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Maak een rule aan die alle mail uit de andere 2 accounts moved naar je Inbox op je ene account?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

Bericht door razoon »

Ik heb nu bij Server Settings bij alle 3 accnts als Local Directory 1 en dezelfde directory(folder) gezet. Dus hierin staat nu mijn inbox- etc bestand in. In dat inbox bestand komt all mijn mail terecht. Echter aan de linkerkant staan mijn 3 accnts onder elkaar en lijkt het alsof mijn mail nog steeds gescheiden is over die 3 accnts. Maar als ik nu een mail binnen krijg voor accnt X, dan staat die ook in de inbox van de andere 2 accnts terwijl het 1 en dezelfde Inbox is.

Beetje onlogisch ook eigenlijk, want er staat aan de linkerkant boven de accnts...Folders...terwijl het accnts zijn. En wie zegt dat ik mijn 3 accnts niet in 1 en dezelfde folder wil hebben? :P
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Je moet het niet kopieren naar je andere map, maar moven. Maar voor de rest zou ik wachten op een nieuwere versie van Thunderbird. Volgens mij is deze feature 1 van de meest aangevraagde :)
Dan zal hij vast wel in een nieuwe Thunderbird geimplementeerd zijn gok ik :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Irmen schreef:Je moet het niet kopieren naar je andere map, maar moven. Maar voor de rest zou ik wachten op een nieuwere versie van Thunderbird. Volgens mij is deze feature 1 van de meest aangevraagde :)
Dan zal hij vast wel in een nieuwe Thunderbird geimplementeerd zijn gok ik :wink:
Volgens deze post op de frontpage zit deze optie al in de huidige nightlies :)
http://www.mozbrowser.nl/node/view/700
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

1 inbox

Bericht door moZes »

Irmen schreef:Volgens mij is deze feature 1 van de meest aangevraagde
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind het juist handig om de mail binnen te halen per verschillende accounts.
Per account filters aanmaken, verschillende controlemomenten (constant online), verschillende signaturen, etc. Maar goed, ik gebruik dan ook Mozilla 1.7, waar zo'n handig driehoekje onder "Ontvang Berichten" zit met de optie "Alle nieuwe Berichten ontvangen".
Dat zit niet bij TB, maar haalt die niet alle berichten op als je op "Email Ophalen klikt"?
Die optie mis ik trouwens ook via Bestand->Nieuwe Berichten Ontvangen, zoals bij MS1.7. Bovendien heb je daar de toetscombinatie Ctrl+Shift+T om alle berichten op te halen.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 1 inbox

Bericht door JaY »

moZes schreef: Dat zit niet bij TB, maar haalt die niet alle berichten op als je op "Email Ophalen klikt"?
Die optie mis ik trouwens ook via Bestand->Nieuwe Berichten Ontvangen, zoals bij MS1.7. Bovendien heb je daar de toetscombinatie Ctrl+Shift+T om alle berichten op te halen.
Deze optie zit niet in TB, er is wel een extention voor.
Persoonlijk vind ik aparte mappen voor de accounts ook veel handiger, dat was ook een reden om over te stappen van OE naar TB :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 1 inbox

Bericht door ByteWarrior »

moZes schreef:Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind het juist handig om de mail binnen te halen per verschillende accounts.
Ja, ik heb ook het liefst zoveel mogelijk onderverdelingen. Zo houd ik mail van het school gescheiden van m'n gewone mail. En dan heb ik nog een stuk of 50 folders waardoor alles zeer goed gesorteerd is. Dat moet wel als je zo'n 150 mails per dag ontvangt (ik zit op enkele nogal veelgebruikte mailing lists).

Ik snap wel dat mensen, die maar 1 - 10 mails per dag ontvangen liever niet al hun accounts checken en alles in één venster willen. In mijn geval zou het nogal, nu ja... lomp zijn, om zo te werken...
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

Bericht door razoon »

Het is ook handig om je post gescheiden te kunnen ontvangen. Maar wil ook de mogelijkheid hebben om het in 1 inbox te krijgen. Nirwana gaf duidelijk antwoord hierop in mn andere posting helaas :)
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik hoop dat het te configureren is !! Dat je er voor kan kiezen of je alles in 1 box wilt hebben, of per account.

Binnenkort maar eens een nightly van TB downloaden, en kijken hoe het zit.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:Ik hoop dat het te configureren is !! Dat je er voor kan kiezen of je alles in 1 box wilt hebben, of per account.
Het schijnt inderdaad een instelling in het optie-scherm te zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie