Fries - Nederlands

Voor alle vertalingen van Mozilla-software in de Friese taal.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Fries - Nederlands

Bericht door Samuël »

Ik begrijp niet goed waarom er eigenlijk een Friesche vertaling nodig is. Is Friesland geen provincie van Nederland? Persoonlijk begrijp ik totaal niets van het Fries maar voor dialecten (wat ik toch denk dat het Fries is) , een apparte vertaling maken zie ik eigenlijk het nut niet in. Dus vanwaar de vertaling?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Fries - Nederlands

Bericht door moZes »

Samuël schreef:Ik begrijp niet goed waarom er eigenlijk een Friese vertaling nodig is. Is Friesland geen provincie van Nederland? Persoonlijk begrijp ik totaal niets van het Fries maar voor dialecten (wat ik toch denk dat het Fries is) , een apparte vertaling maken zie ik eigenlijk het nut niet in. Dus vanwaar de vertaling?
Nodig is het niet, maar dat kun je ook van de Nederlandse versie zeggen natuurlijk. Moeten we dan allemaal maar Engels gaan spreken en schrijven?
Uiteraard hoef ik je niet uit te leggen dat Fries gewoon een officiële rijkstaal is, of je het er nou mee eens bent of niet.
Waarschijnlijk gebruik jij ook de Nederlandse versie van verschillende programma's. Waarom? Nou, om die reden kunnen Friezen nu ook gebruikmaken van Firefox. Jij spreekt of schrijft geen Fries dus gebruik je het ook niet, klaar.
Plaats reactie