songbird

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde toepassingen zoals Prism, XulRunner, Miro (video) en Songbird (audio).
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

songbird

Bericht door rappie pappie »

Is het niet wat,om ook de ontwikkelingen rond songbird op dit forum bij te houden.vind het toch wel een belangrijke ontwikkeling,naar mijn mening.Het is toch wel iets om bij te houden.Want ik denk dat veel mozilla gebruikers hem gaan gebruiken! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

ik vind het een goed plan maar je moet wel bedenken het is versie 0.1 met daarin nog aardig wat zaken die nog niet of nog niet goed werken. Veel mensen zullen nu nu schrikken van de gebreken. En zich er dan van afkeren. Jammer dat ze niet de potentie er van zien. Dus waar doe je nu goed aan.

Ik ben inmiddels al een dagelijkse gebruiker geworden. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

maar als mensen zien dat wij hem gebruiken of er over lezen.haalt het misschien de onbekendheid weg net als met firefox,mensen moeten meestal de kat uit de boom kijken met zulke programma's.en maar goed dat er mensen zijn als wij,die hem gebruiken anders kunnen ze hem ook niet.of niet vlot door ontwikkelen.zo bekijk ik het,ik denk dat songbird het ver gaat schoppen.ik heb er nou al een goed gevoel bij,het programma spreekt je aan net zo als firefox.(vertrouwen erin) :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Er is nu ook een nightly build voor Ubuntu (0,2) zie http://www.songbirdnest.com/node/603

Download http://publicsvn.songbirdnest.com/trac/ ... tly_Builds
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Hoy vulture.

Goede tip.Ga eens kijken of ik hem aan de praat krijg. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: songbird

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:Is het niet wat,om ook de ontwikkelingen rond songbird op dit forum bij te houden.vind het toch wel een belangrijke ontwikkeling,naar mijn mening.Het is toch wel iets om bij te houden.Want ik denk dat veel mozilla gebruikers hem gaan gebruiken! :)
Alles wat met Mozilla te maken heeft dat willen we graag weten. Dus ook alles over Songbird en andere XulRunner-toepassingen die in de toekomst er waarschijnlijk nog bij komen.
Voorlopig zie ik Songbird als een Mozilla-extensie. Goed, het is wel een speciaal soort Mozilla-extensie, maar wat mij betreft kun je erover babbelen in ons Extensies-forum. Begin daar maar een leuke thread met wat je allemaal tegenkomt in Songbird, of dat je bevalt en dan kunnen anderen daaraan weer handige tips toevoegen. Als er meer van dit soort programma's komen en ze gaan echt een aparte categorie vormen, dan kunnen we die berichten altijd nog naar een nieuw forum verplaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Via http://www.songbirdnest.com/node/494 kwam ik terecht bij Democracy Player. Dit lijkt wel de video-variant van Songbird. Zou deze Democracy Player ook op XulRunner gebaseerd zijn ? Het lijkt er wel op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Effe wachte nog. :lol:

Ze zijn duidelijk allebei nog niet helemaal klaar voor linux.Helaas.Het installeerd wel.Maar je kunt nog niet gebruik maken van sommige dingen.Dus even wachten nog. :)

Maar(stinkiebird).Oftewel songbird is goed op weg.Het zou ook leuk wezen.als songbird en de makers van democracy player gingen samen werken.Misschien gaat dan de ontwikkeling van songbird iets rapper.Om in de toekomst misschien een volledige mediaspeler te worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:Het zou ook leuk wezen als songbird en de makers van democracy player gingen samen werken. Misschien gaat dan de ontwikkeling van songbird iets rapper. Om in de toekomst misschien een volledige mediaspeler te worden.
Tja, het is tegenwoordig lastig om te bepalen waar een audiospeler op moet houden en waar een volwaardige mediaspeler begint. Als je eenmaal audio kunt decoden, dan is een logische volgende stap het decoden van video en dan is de stap naar een volwaardige DVD-speler ook niet echt ver meer.

Ik lees net dat Democracy ook Bittorrent-ondersteuning biedt. Dat zijn toch mooie mogelijkheden. Alleen moet je dan wel uitkijken dat bijvoorbeeld Songbird niet verwordt tot een 2e Kazaa. Het moet wel leuk blijven. Het ligt allemaal zo voor de hand om bepaalde dingen te integreren, maar bepaalde integratie heeft ook een minder leuke kant.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Er zijn weer nieuwe nightly builds voor songbird volgens de website moet nu alles op alle sytemen werken. Dat zou mooi zijn. Nieuw is de feature dat je er opmerkzaam van wordt gemaakt als er een nieuwe "nightly build" is en dat je deze dan automatisch kan installeren.

We zijn nu inmiddels aardig op de goede weg. Het is de 0.2 alpha versie

Bron : http://www.songbirdnest.com/node/623

werkt goed mijn muziekbieb uit itunes werd goed geimporteerd en gecatalogiseerd. Lijkt idd minder buggie dan eerst. Alleen de waardering van de muziek (sterren) werden niet in songbird geimporteerd.

wat ook erg handig is dat je met songbird terwijl de muziek afpeelt je met dit progje ook gewoon op het internet kan surfen. Firefox kan dus in de prullenbak :wink:
je ziet ook het aantal artiesten en het aantal nummers en het aantal albums die in je bieb zitten.

Krijg wel de melding dat ik een plugin mis om iets te doen. Klik op de knop downloaden en installeren maar er gebeurd helaas niets. :oops:

er is ook een nederlandse versie. Die hoef je niet apart te installeren maar dat kun je in het menu instellen.

er komt een mogelijkheid om extensies te maken en installeren.

wat ik mis is dat je je album hoesjes kunt importeren en bekijken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Friese versie

Bericht door moZes »

De Friese Vertaling is ook al opgestuurd. :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Friese versie

Bericht door nirwana »

moZes schreef:De Friese Vertaling is ook al opgestuurd.
Hoe vertaal je Songbird dan in het Frysk ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Re: Friese versie

Bericht door Trui Jentink »

nirwana schreef:Hoe vertaal je Songbird dan in het Frysk ?
Songbird = Sjongfûgel

Trui
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Friese versie

Bericht door nirwana »

Trui Jentink schreef:Songbird = Sjongfûgel
Dat klinkt best grappig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

spreek je fûgel op zijn Duits uit of klinkt het op zijn Fries anders?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie