Firefox 2 NL

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Firefox 2 NL

Bericht door Mad Maks »

Dit is het laatste weekend waarin we dingen kunnen veranderen in Fx 2 NL zonder ingewikkelde procedures. Dus voor de QA zoeken wij vrijwilligers.
Download de laatste nightly (dit is Fx 2 RC1 als er geen grote fouten worden ontdekt in de engelse versie) en ga het programma intensief gebruiken.

Het gaat om dingen als vensters die te klein zijn, zoekplugins die niet werken etc. (maak wel een nieuw profiel aan!)

*Linux
*Mac
*Windows zip
*Windows installer
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Doe ook de testen op Litmus, aub
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firefox 2 NL

Bericht door moZes »

Mad Maks schreef:Dit is het laatste weekend waarin we dingen kunnen veranderen in Fx 2 NL zonder ingewikkelde procedures. Dus voor de QA zoeken wij vrijwilligers.
Download de laatste nightly (dit is Fx 2 RC1 als er geen grote fouten worden ontdekt in de engelse versie) en ga het programma intensief gebruiken.

Het gaat om dingen als vensters die te klein zijn, zoekplugins die niet werken etc. (maak wel een nieuw profiel aan!)
En dit geldt ook voor de Friese versie natuurlijk:

*Linux
*Mac
*Windows zip
*Windows installer
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ik zou het zeer op prijs stellen dat degene die de laatste nl versie geinstalleerd hebben en gebruiken dit hier melden. Ik moet kunnen melden dat er een gedege community test is gedaan en nu krijg ik het id dat er niemand is die wil testen.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik heb hem het afgelopen weekend gebruikt en ben geen fouten tegengekomen, maar ik ben iet aand e litmustests toe gekomen
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Sipster schreef:ik heb hem het afgelopen weekend gebruikt en ben geen fouten tegengekomen, maar ik ben iet aand e litmustests toe gekomen
dank!

even een algemene opmerking: de litmustesten zijn opgedeeld in allerlei kleine testen. doe je ze allemaal ben je heel veel tijd kwijt maar een enkele test kan al in een paar minuten gedaan zijn. elke test die geregistreerd wordt is meegnomen :-)
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

Heeft iemand, een van de vertalers een Nederlandse versie van
accessibility.xhtml
helpbestand bij FF 2?
Ik zou hem graag als 'raadpleegbestand' naast de Engelse versie gebruiken voor het maken van een Friese vertaling. Die moet, begrijp ik, snel gemaakt worden.
Alvast bedankt.
Mijn e-mail is hsijens aapje gmail + com
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Trui Jentink schreef:Heeft iemand, een van de vertalers een Nederlandse versie van
accessibility.xhtml
helpbestand bij FF 2?
Ik zou hem graag als 'raadpleegbestand' naast de Engelse versie gebruiken voor het maken van een Friese vertaling. Die moet, begrijp ik, snel gemaakt worden.
Alvast bedankt.
Mijn e-mail is hsijens aapje gmail + com
gemaild
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb ook een aantal tests gedaan op Litmus.
Behalve een test met een website die flash gebruikt (heb ik niet geïnstalleerd in FF 2.0), alles in orde. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik gebruik ook de NL-versie die je hebt aangegeven. Ik zou er een go aan geven, want zowel de vertaling als de stabiliteit bevallen me.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JanT
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 oktober 2004, 11:19
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door JanT »

De Nederlandse van Firefox en Thunderbird branch (2.0) heb ik al geruime tijd voor dagelijks gebruik. Als de vertaling van de Nightlies achter liep deed ik de noodzakelijke vertaling zelf.
Vanavond heb ik voor Firefox de versies naast elkaar gelegd, maar geen fouten gevonden. Vorige week kwam ik nog een serie Kofschip-fouten tegen, maar die zijn nu ook weg.
Het ziet er allemaal netjes uit.
Jan
Gebruikersavatar
Henk Kuyer
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2005, 16:26
    unknown unknown

Fout als ik optie kies

Bericht door Henk Kuyer »

Als ik de opties kies dan zie ik onderin rode letters met <prefpane id="panedownloads .....
Klik ik op Inhoud dan is een deel van de tekst bij Bestandstypen niet goed leesbaar. Dit geld ook bij Privacy, hier zie ik dat er een button zit onder instellingen maar kan die niet klikken.(Bij privegegevens)
Ligt dit aan deze kant of toch een vertaal fout????
Met vriendelijke groeten,
Henk Kuyer.
JanT
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 oktober 2004, 11:19
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Re: Fout als ik optie kies

Bericht door JanT »

Henk Kuyer schreef:Als ik de opties kies dan zie ik onderin rode letters met <prefpane id="panedownloads .....
Klik ik op Inhoud dan is een deel van de tekst bij Bestandstypen niet goed leesbaar. Dit geld ook bij Privacy, hier zie ik dat er een button zit onder instellingen maar kan die niet klikken.(Bij privegegevens)
Ligt dit aan deze kant of toch een vertaal fout????
Met vriendelijke groeten,
Henk Kuyer.
Probeer je extensies en thema's uit te zetten. (Safe mode) Die kunnen ook dergelijke fouten veroorzaken.
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

^
^

je moet de extensie Download Manager Tweak deinstaleeren, browser opnieuw starten en alles is weer goed. en dan nog het update van deze extensie afwachten:
https://addons.mozilla.org/firefox/256/

op moment alleen 1.5-compatibel

;)
Gebruikersavatar
Henk Kuyer
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2005, 16:26
    unknown unknown

Bericht door Henk Kuyer »

Yes dat was de boosdoener.
Jongens bedankt voor de snelle reactie.
Henk.
Plaats reactie