Gerucht: Google brengt eigen browser!

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Gerucht: Google brengt eigen browser!

Bericht door JaY »

Deze google browser zal misschien (heel toepasselijk) Gbrowser gaan heten en is mozilla gebaseerd.

Bron: http://www.nypost.com/business/30438.htm

Leuk om te zien dat zelfs een groot bedrijf als google mozilla wil gebruiken voor een product! Is het een keer niet een browser/webpage die google integreert, maar soort van andersom ;)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; rv:1.7.3) Gecko/20040914 Firefox/0.10.1
Opera/7.60 TP1 (X11; Linux i686; U) [nl]
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gerucht: Google brengt eigen browser!

Bericht door moZes »

JaY schreef:Deze google browser zal misschien (heel toepasselijk) Gbrowser gaan heten en is mozilla gebaseerd.
Erg interessant, bedankt voor de link.
Toch weer die netwerkcomputer, het blijft knagen. Nu nog een partij Open Source programma's online en je hebt een wereldeenheid.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Volgens mij gaat Gbrowser niet populair worden
1) Waarschijnlijk zit je sowieso met Google geralateerde sponser
2) Waarschijnlijk niet OS
3) Waarschijnlijk voor de rest dezelfe functionaliteiten als dat Firefox/Mozilla biedt
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Niet populair? Alles waar Google een G voor zet is populair.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gmail is handig maar een browser waar je met een gigantische banner opgescheept zit toch niet (dit is natuurlijk maar een voorspelling van mij) (opera is toch ook niet zo populair)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Google is bekend, Opera is lang niet zo bekend als Google. Een analogie tussen beide trekken lijkt me niet echt logisch. Als Opera dezelfde naam had als Google hadden veel mensen Opera gedownload.

Dat Opera een simpele banner heeft als je niet betaald weerhoud mensen er niet echt van om deze browser te downloaden. Het is vaker zo dat mensen de browser gewoon niet kennen. Maar ongeveer 90% van de internetters gebruikt Google, direct of indirect via een site als planet.nl om te zoeken, waardoor het succes van Google waarschijnlijk hoger ligt.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Volgens mij gaat het zo verlopen:

1: Google is bekend bij de gebruikers. Het is één van de populairste zoekmachines.
2: GBrowser gaat de Mozilla-engine gebruiken (met wat geluk)
3: Alles wat Google doet, is populair.
4: GBrowser wordt populair.

En aangezien GBrowser op de Mozilla-engine gebaseerd is (daar ga ik toch van uit), krijgt Mozilla meer aandacht. En zelfs als dat niet gebeurt, dan wordt er toch tenminste met een standards-compliant browser gesurft. (En dat is toch het uiteindelijke doel, niet?).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:En aangezien GBrowser op de Mozilla-engine gebaseerd is (daar ga ik toch van uit), krijgt Mozilla meer aandacht. En zelfs als dat niet gebeurt, dan wordt er toch tenminste met een standards-compliant browser gesurft. (En dat is toch het uiteindelijke doel, niet?).
In elk geval goede Mozilla-ondersteuning vanuit GMail. En alle andere diensten waarmee Google nog moge komen. Ik voorzie dat op die 1 GB diskspace nog vele andere diensten aangeboden kunnen worden: IMAP-mail, webspace, documentmanagement en sharing, etc.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

nirwana schreef:In elk geval goede Mozilla-ondersteuning vanuit GMail.
En als ze het goed doen, dan wordt de plug-in waarmee je Gmail kan lezen in Mozilla Mail/Thunderbird ook open source en is het dus mogelijk om het uit Gbrowser te halen en in je eigen Mozilla Mail/Thunderbird te installeren. :)
Plaats reactie