Partitie

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
DraZtix
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 juli 2009, 14:50
    Windows Vista Firefox

Partitie

Bericht door DraZtix »

ik weet niet of ik juist zit op dit forum maar hier hebben ze mij al goed verder geholpen,

een tijdje terug begon mijn pc raar te doen,dus besloot ik eens te scannen naar vanalle virussen etc...

met gevolg dat ik heel m'n pc wou formatteren...aangezien ik NIETS ken van Vista wist ik ook niet wat ik juist moest doen...

na veel gesukkel met e-recovery management (ja ik heb een acer aspire) zie ik ineens dat m'n D:/ HD weg is... gewoon verdwenen



na enkele websites over partitie herstel/partition recovery te bekijken hebk een tooltje gedownload (trial) en daar was m'n verloren HD op gevonden maar zonder naam...dus ik in een euphorisch moment op start data recovery geklikt... na een dikke 2uur heeft hij alles terug gevonden !!

JOEPIE? neen...

omdat het een trial is kan ik slecht naar de verloren data ''kijken''

nu is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen aan een programma dat niet een test versie is....

of een andere oplossing hebben want de verloren data is toch redelijk belangrijk... foto's,muziek,etc...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Partitie

Bericht door Frederik »

Vista heeft een eigen Partitie manager aan boord, dus je hoeft niet verder te zoeken :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Partitie

Bericht door nirwana »

Ook heb ik wel goede geluiden gehoord over de GParted Live CD. GParted is een partitie-editor die op Linux draait, maar iemand heeft bedacht dat je daar ook heel goed een LiveCD van kunt maken. Dat is een CD waarmee je je computer kunt opstarten en dan wordt er een volledige partitie-editor opgestart.

Zie ook www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie