knoppen en template´s

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
kjlned
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2012, 14:53
    unknown unknown

knoppen en template´s

Bericht door kjlned »

Ja, ben net begonnen, de hoeveelheid materiaal en berichten, vooral die, is enorm.
Zit voorlopig als beginner gelijk al vast.
Ben de hele middag bezig geweest met drie zaken die alle, ondanks uren lees- en speurwerk, niet gelukt zijn.

Eerst een template willen invoegen als index pagina, maximaal resultaat; gelukt maar van template werd tekst verplaatst naar nieuwe positie.

2, heel simpel even een button importeren, zeer gebruiksvriendelijke procedure vond ik zelf, alle uitleg is simpel en voldoende, alleen jammer dan dat ik niet meer dan een grijs streepje op mijn scherm krijg als ik het gedaan heb, wat ik probeer en zoek.

3 hetzelfde met even een pulldown-menuutje invoegen. Simpel en gebruikersvriendelijk, echter kom niet verder dan dat alle opties binnen het pulldown menu worden geprojecteerd.

Zelf denk ik dat het 1 en hetzelfde probleem is die dit veroorzaakt, een instelling misschien, heb het geprobeerd in windows vista en umbuntu, resultaat is hetzelfde.

Welke meer ervaren persoon met een glimlach om de lippen kan mij bevrijden van mijn onnozelheid?


Thx
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: knoppen en template´s

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.

Het is eerst handig om te weten met welk programma je dit probeert. Dat praat waarschijnlijk wat makkelijker. Dit forum gaat over Nvu / Kompozer en Bluegriffon, dus er is best keus op dat gebied. Zelf heb ik de meeste ervaring met Kompozer.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kjlned
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2012, 14:53
    unknown unknown

Re: knoppen en template´s

Bericht door kjlned »

nirwana schreef:Allereerst welkom hier op het forum.

Het is eerst handig om te weten met welk programma je dit probeert. Dat praat waarschijnlijk wat makkelijker. Dit forum gaat over Nvu / Kompozer en Bluegriffon, dus er is best keus op dat gebied. Zelf heb ik de meeste ervaring met Kompozer.
Met kompozer
Plaats reactie