promotie en contact met buiten

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Ruudino Eglefino
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 januari 2013, 22:22
    Ubuntu Firefox

promotie en contact met buiten

Bericht door Ruudino Eglefino »

Ondanks dat ik hier voor de zoveelste keer een account heb aangemaakt als nieuweling, heb ik met zowel met Windows als met Firefox ervaring vanaf het begin. Ik kom nog uit het Atari-Commodore64 tijdperk en zal mijn profiel opnieuw aanmaken.

Wat het thema 'Mozilla promotie' betreft denk ik of dat is mijn mening dat niemand daar echt op zit te wachten, anders had het er al lang geweest. Ik zal er nooit komen, maar zijn er al Nederlandse initiatieven op Facebook, Myspyce, Hyves (en al die onzin). Er bestaat een Mozilla-wiki website waar de Nederlanders al zijn vertegenwoordigd, nou dat is bitter weinig: https://wiki.mozilla.org/index.php?titl ... oldid=prev Sociale media het heeft toch allemaal met promotie/reclame te maken, zie: https://tweakers.net/nieuws/84537/brows ... -jaar.html.

Ik kreeg afgelopen week een verzoek van @firefox24/7 op Twitter (vraag mij niet waarom want ik heb een besloten account), maar het zal misschien een particulier initiatief zijn want indien het van de organisatie mozilla.org zelf is, dan wordt het apart met een groen icoontje vermeld dat het een 'betrouwbaar en echt' account is. maar dat is (nog) niet zo.
Firefox gebruik ik elke dag, daar kan ik (maar ook jij of een ander) mee opstaan en mee naar bed gaan. Hoe kan je de gemiddelde mens (zonder nadelige gevolgen) beïnvloeden?

Er zijn genoeg mogelijkheden die je zelf kan bedenken, daar heb je mij niet voor nodig, kijk maar naar je concurrenten, maar kijk niet af of kopieer het gedrag van je concurrent, want dan wordt je in deze adequate wereld gelijk afgestraft. Chatten, Twitter berichten, mobiele berichten.... de wereld om ons heen is zo snel geworden qua uitlatingen en veroordelingen, dat de emoties die elk mens toch bezit, amper de kans hebben zich te laten zien, laat staan dat je ze zelf ervaart. M.a.w. bezin jezelf, ga desnoods mediteren voordat je (samen) plannen gaat bespreken.

Indien je (positieve) Nederlandse reclame/promotie wil maken, dan moet je het hebben over hele basale dingen. Niet kijkend naar andere browsers of naar gebruikers van andere software; respecteer dat anderen andere keuzes hebben gemaakt in hun leven. Probeer personen die andere software gebruiken niet over te halen om Firefox te gebruiken, dan krijg je alleen maar negatieve reacties.

Ik laat het hier even bij.

Suc6.
Plaats reactie