Lokatie agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Lokatie agenda

Bericht door Jan_Kol »

Op twee van mijn computers heb ik gedoe met Lightning en Google agenda. Als ik een agenda maak en deze via internet laat ophalen kan ik alles wat ik wil. Maar ik wil dat ding juist op de computer hebben staan voor off-line gebruik (komt niet veel voor, maar je zult zien dat je de agenda even nodig hebt als je niet online bent of kunt gaan).
Wat mij opvalt, als ik de oude agenda wegmik, is dat er weliswaar een "nieuwe" agenda in Lightning wordt opgenomen, maar dat die niets ophaalt. Logisch want als je verder kijkt is de locatie niet goed of beter helemaal niet gedefinieerd (Locatie: moz-storage-calendar:// + daaronder E-mailadres: het te koppelen gmail-adres). Omdat die locatie niet juist is kan de kalender ook niet verschijnen. Ik dacht dat daar het adres moet staan dat je online in je browser bij de Google agenda die het betreft moet zetten en dat lukt dus niet. Mijn vraag is nu waar kan ik dat moz-storage-calendar:// aanvullen of vervangen door het door gmail gewenste adres... In het venstertje "Eigenschappen" van de agenda dat zich opent als je een agenda hebt toegevoegd kun je niets wijzigen.
Oh ja, ik heb "Provider for Google Calendar 1.0.2" geïnstalleerd en actief staan.

Overigens doet dit probleem zich voor op een computer met Windows 8.1 en op een computer met Ubuntu 14.04. Op een andere computer (hard- en software technisch nagenoeg identiek aan de eerder genoemde W8.1-computer) en op mijn Android smartphone (Samsung Galaxy II) werkt de zaak (nog!) wel.

Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Lokatie agenda

Bericht door nirwana »

Heb je http://mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=23148 al doorgenomen ?
Daarin staan opmerkingen over verschillende versies van de Google Provider.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie