afbeeldingen info

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Mijne heren,

Al lange tijd gebruik ik de knop op de rechtermuisknop "afbeelding info" tot mijn verdriet is deze na de laatste FF update nergens meer te vinden.

Wat is er fout gegaan en hoe is dat te herstellen.

Mvg
Pieszyce
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Mijne Heren,

Excuses van mijn zijde, het was niet alleen afbeelding info, maar ook zeker "Pagina info" die in de rechter muis knop net meer te vinden is.

In 86, werkte het nog en in 87.0 niet meer, hoe kan ik dat herstellen??
Ik weet ik kan via ctrl i in een popup komen, maar voor snel werken was het in de rechter muisknop handiger

Mvg
Pieszyce
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pettic »

Bij mij (versie 78.0) is via de rechter muisknop de pagina-info nog steeds te bekijken dus misschien is er bij jou iets anders aan de hand.
Windows; Firefox; Thunderbird
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Hai Pettic,

Dank voor je reactie.

Het volgende speelt zich af en daar kwam ik vannacht achter tijdens het publiceren an een artikel.

Als ik de muis op de tekst zet, dan heb ik inderdaad pagina-info bekijken. Zet ik de muis echter op de afbeelding dan is dat weg en komt afbeelding-info bekijken er niet voor in de plaats en dat was eerst wel. Voor mij is dat nodig om snel afbeeldingen aan te kunnen passen gehyperlinked zijn, immers zijn de afbeeldingen opgeslagen, sla ik ze reeds aangepast op.

Gisteren middag, hebben twee vrienden van mij samen met mij e.e.a. bekeken.

zij gebruiken geen FF maar waren zo vriendelijk dit voor mij te installeren. de een deed 85 en de andere 86.

Bij beiden was als ze de muis op de afbeelding zette, afbeelding-info bekijken te zien en bij mij met 87 dus niet, dus klopt mijn redenatie dat deze mogelijkheid na installatie van 87 verdwenen is. Bij mijn vriendin die nog niet geupdate heeft is die kop ook nog aanwezig.

Ik kan nu . . . .via pagina-info bekijken terecht om e.e.a. te bewerken maar dat kost een flink aantal extra handelingen, en ik moet de afbeelding in de lijst opzoeken iets wat met afbeelding-info bekijken niet was, dan stonden de juiste gegevens DIRECT op het scherm.

Daarom zou het fijn zijn als die mogelijkheid weer hersteld wordt, zodat ik niet terug hoef naar versie 86.

Met vriendelijke groet
Pieszyce
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door corvl »

In Firefox 87 zijn een aantal menu's aangepast en als gevolg daarvan zijn sommige items verdwenen en andere zijn verplaatst.
"View Image Info" ("afbeelding info") is één van de menu items die zijn verdwenen (misschien komt dit weer terug in een toekomstige versie).
Dit is onderdeel van een grotere reorganisatie met de naam Proton, dus je kunt meer veranderingen verwachten in de toekomst.

Dit wordt genoemd in de Engelse release notes onder Changes.
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/8 ... easenotes/

bug 1702013 - Re-introduce "view image info" in the context menu behind a hidden (about:config) pref and enable that pref by default in devedition

Bugzilla Etiquette: https://bugzilla.mozilla.org/page.cgi?id=etiquette.html
Pieszyce2
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 april 2021, 15:20
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce2 »

Beste corvl,

Moest opnieuw registreren want om de een of andere reden lukte dat met het vorige account niet meer.

Dank voor je reactie.

Jammer dat dit is weggehaald.

Voor iemand zoals ik, die veel artikelen plaatst met afbeeldingen, die niet altijd bij hem op de PC zijn opgeslagen, is het vreselijk irritant. Nu kan ik nog erbij komen door met de muis op de tekst te gaan staan en pagina info op te vragen,maar dat duurt 10 keer langer dan het aanklikken van afbeelding info, omdat je alleen daar direct de afbeelding krijgt.

Ik ben trouwens benieuwd wie er nog meer dit probleem heeft.

Ik hoop niet dat er teveel veranderingen komen, want dan wordt het terugschakelen naar 86 en updates blokkeren. Gebruik FF al vanaf dag 1 dus ik hoop dat ik het kan blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Pieszyce
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: afbeeldingen info

Bericht door nirwana »

Als ik https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1702013 goed lees, dan komt er in Firefox 89 een nieuwe verborgen instelling (met de naam browser.menu.showViewImageInfo ) die je op true kunt zetten om het oude gedrag weer in ere te herstellen.

We hebben nu net Firefox 88 gekregen, dus hebt nog even geduld.
Voor wie niet daarop wil wachten kan ook de Firefox Developer Edition installeren en gebruiken: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/developer/
Dat is een versie van Firefox die wat vooruit loopt op de ontwikkelingen en bijkomend voordeel is dat in die editie deze nieuwe instelling standaard aan (= true) is gezet.

Tip: gebruik voor nieuwere versies van Firefox wel altijd bij voorkeur ook een nieuw Firefox-profiel. Daarmee voorkom je doorgaans (vage) problemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Beste Nirvana,

Excuses voor het late antwoord, maar ik denk vergeten waarschuwing reactie aan te zetten.

Dat wordt dan afwachten, ik heb teveel toeters en bellen aan FF hangen om de Developer Edition te installeren en later weer 89.

Met 88 ben ik ook niet blij snik, snik, want wat zie ik Pagina info is verdwenen

Ik heb geen profiel, gewoon omdat ik niet zo’n profielen figuur ben, maar zal nu eens gaan kijken.

Ik hoop dat ze niet teveel gaan harken in de instellingen,want zoals gezegd, ik gebruik firefox van ik dacht dag 4 dat het bestond en hoop het nog jaren te hebben. Nu moet ik echter voor elke hyperlink foto deze eerst opslaan, formaten bekijken en wat het wordt als ik dat aanpas en daarna in de link aanpassen, kost mij elke dag 2 uur extra werk grrrrrr :-)

Groet
Pieszyce
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pettic »

Is de extensie "Get Image Info" iets voor jou?
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: afbeeldingen info

Bericht door nirwana »

Pettic schreef: 23 april 2021, 21:57 Is de extensie "Get Image Info" iets voor jou?
Ik heb net https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... mage-info/ geprobeerd in Firefox 88, maar als ik vervolgens dat menu-item in het context-menu gebruik, dan zie ik verder niets gebeuren / verschijnen.

Oh, wacht, ik heb dit ook op dit forum geprobeerd en dan zie ik wel iets gebeuren.
Er verschijnt dan een afbeelding in beeld met nog wat extra informatie. Als ik op Close klik dan verdwijnt die weer.

Bij de extensie stond dat dit alleen werkt op websites die content-scripts toestaan:
### Limitations
- WebExtension only works on sites that allow content scripts.
Misschien zorgt dat ervoor dat het op de ene website beter werkt dan op een andere.

Ik word nog niet erg enthousiast van deze extensie, maar ik dank je wel voor deze suggestie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: afbeeldingen info

Bericht door nirwana »

Pieszyce schreef: 23 april 2021, 19:08Ik heb geen profiel, gewoon omdat ik niet zo’n profielen figuur ben, maar zal nu eens gaan kijken.
Firefox maakt bij het eerste opstarten altijd een profiel aan, dus iedere Firefox-gebruiker heeft een profiel.

Als je bijvoorbeeld about:support intikt in de adresbalk van Firefox (gevolgd door Enter), dan zie je allerlei informatie.
Een stukje verder op de pagina zit ook een knop waarmee je jouw Firefox-profielmap kunt openen.

Firefox biedt ook mogelijkheden om redelijk eenvoudig een nieuw profiel aan te maken, voor wie dat wil.
Zo kun je bijvoorbeeld onderscheid maaken tussen een persoonlijk en een zakelijk profiel, elk met hun eigen instellingen en extensies.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: afbeeldingen info

Bericht door nirwana »

Zojuist heb ik deze Firefox Developer Edition maar eens geinstalleerd op dit Windows-systeem:
https://www.mozilla.org/firefox/developer/

Dat viel mij alleszins mee, want tijdens de installatie maakte Mozilla netjes een map C:\Program Files\Firefox Developer Edition aan.

Toen die Firefox was opgestart heb ik via about:support weer de locatie van de gebruikte profielmap opgevraagd.
Zo bleek er ook netjes een nieuw profiel te zijn aangemaakt (met de naam vd7czxq4.dev-edition-default).
Dat eerste deel verschilt per computer, maar het is vooral van belang dat er dev-edition in de map-naam zit, om aan te geven dat dit profiel is gemaakt voor de Developer-Edition.

Toen Firefox Developer Editon was gestart heb ik eens met de rechtermuisknop op de webpagina geklikt.Daarbij zag ik direct een optie met View Iage Info. Daarmee had ik dat o-zo-handige scherm weer direct onder handbereik.

Dus ik denk dat je dit redelijk straffeloos ook bij jezelf kunt installeren.
Al was het maar zodat je zelf kunt zien hoe dit in volgende Firefox-versies eruit komt te zien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door markh »

Het is mogelijk om verschillende uitgaven van Firefox naast elkaar te installeren. Tegenwoordig wordt geen gebruik gemaakt van hetzelfde profiel, dus je hoeft niet bang te zijn dat er gegevens verloren gaan. Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/speci ... nstallatie voor meer info!
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Beste Martijn,

Excuses voor het late antwoord, maar soms moest ik ook nog slapen. :)
Verder was ik weer mijn wachtwoord kwijt, maar heb een nieuwe en deze NU in een speciaal boekje daarvoor opgeschreven.
Gezien het feit dat ik dagelijks met 15 wachtwoorden werk, moet ik het wel zo doen.

Na alles goed te hebben gelezen, ontdekte ik ook dat Pagina-info nog in Extra in het menu te vinden is.
Beter voor mij was onder de rechtse muisknop omdat dit sneller werkt.

Dank voor al je goede raad, maar een van de team leden heeft nu opdracht het formaat van de afbeelding op te zoeken
en stuurt dat per mail naar mij door in de forum van een kant en klare link.

Ik wacht dus even de 89 versie af en hoop dat die snel komt, en dat de heren dan verder van de afbeelding-info button afblijven.

Nogmaals dank voor je tijd en uitleg en zet de heren maar aan het werk. lol

Mvg
Pieszyce
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: afbeeldingen info

Bericht door Pieszyce »

Beste Markh

We zijn er tijdelijk even uit, toch bedankt voor je opmerking, zal van de week even alles doorlezen.

Mvg
Pieszyce
Gesloten