melding: 'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
JHN123456fghj
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 oktober 2022, 11:50
    Windows 10 Firefox

melding: 'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?

Bericht door JHN123456fghj »

Elke keer als ik outlook open krijg ik deze melding boven in het scherm:
'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?
De enige optie is klikken op "Toepassing toevoegen" of op het kruisje. Ik wil niet toepassingen toevoegen, dus elke keer moet ik op het kruisje drukken.

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer deze melding krijg?
Bijlagen
outlook melding.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: melding: 'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?

Bericht door Pettic »

Lijkt me niet echt een probleem. Wat outlook ermee bedoelt is dat als je ergens een koppeling naar een e-mail activeert dat dan outlook wordt gestart.
Er wordt geen programma geïnstalleerd, alleen de koppeling tussen een e-mail en outlook.
Ik vermoed dat er nu helemaal geen koppeling is tussen 'mailto' en een e-mailprogramma aanwezig is.
Je kunt dit desgewenst (later) aanpassen via de Windows instellingen> Apps.
Windows; Firefox; Thunderbird
JHN123456fghj
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 oktober 2022, 11:50
    Windows 10 Firefox

Re: melding: 'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?

Bericht door JHN123456fghj »

Bedankt voor uw reactie.
Ik wil die koppeling niet. Het is wel irritant om steeds die vraag weg te moeten klikken, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: melding: 'outlook.live.com' toevoegen als een toepassing voor mailto-koppelingen?

Bericht door markh »

Deze melding is uit te schakelen door in about:config een voorkeursinstelling uit te schakelen: zet network.protocol-handler.external.mailto op ‘false’. Zie ook https://community.spiceworks.com/topic/ ... in-firefox.
Plaats reactie