grijz balk en pagina's woreden niet goed weergegeven

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
joep
    unknown unknown

grijz balk en pagina's woreden niet goed weergegeven

Bericht door joep »

Ik heb vandaag eerst de engelse versie van firefox geinstalleerd en deze werkte prima. echter wilde ik nederlandse versie dus deze weer verwijderd met het conf.scherm. toen de nederlandseversie opgehaald. helaas krijg ik nu een grote grijze balk met rode letters en worden de pagina's niet meer goed weergegeven.

wat kan ik doen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kijk eerst eens in deze discussie.

En er zijn ook enkele installatietips die je in acht moet nemen.
Belangrijk: Als je een vorige versie van Thunderbird gebruikte en thema's OF extensies hebt geïnstalleerd, moet je het volgende uitvoeren. Anders kan het zijn dat Thunderbird NIET correct functioneert. Zoek je profielmap op. Daarin moet een submap met de naam chrome zijn. Verwijder alles uit chrome. Dit heeft geen gevolgen voor je e-mail data en voorkeuren.
Dit lost meestal het probleem op.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Doordat je de Engelse versie hebt gebruikt, is er een profiel aangemaakt. Dat profiel is niet opgeruimd bij het verwijderen van Firefox, want het zou kunnen dat je het een volgende keer weer wilt gebruiken (een optie hiervoor in de uninstaller zou prettig zijn).
Start je nu een Nederlandse versie, dan komt die het Engelstalige profiel tegen en wil dat gebruiken. Daar gaat dan helaas toch ergens nog iets niet lekker.

Oh, ik hoop toch zo dat met Firefox 0.9/1.0 al dit soort profiel-problemen verleden tijd zijn. Een profiel is erg handig om te hebben, maar volgens mij hoeft het niet met zoveel problemen gepaard te gaan. Dat blijft toch erg moeilijk te verkopen (nu scheelt het dat we Firefox niet hoeven te verkopen, want het programma is al gratis; maar dat terzijde).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie