adri schreef:55marathon schreef:
Ik gebruik nu een "gratis" Speedtouch 546. Rot ding, want zodra ik de stroom eraf haal is er een kans dat hij de gegevens kwijt is, en ik met kunst en vliegwerk en een brakke cdrom van Speedlinq de boel weer aan de praat moet krijgen. Die moet eruit dus.
Onzin, dat modem is prima (heb er zelf ook één). Je kunt de configuratie opslaan en bovendien heb je die CD niet eens nodig (ik draai Linux, dus dan heb je aan die CD sowieso geen donder), typ gewoon 10.0.0.138 of 192.168.1.254 in je browser en gaan met die banaan.

Ik heb van Speedlinq geen of erg weinig gegevens gekregen bij het afsluiten van het abo. Als je de instellingen kwijt bent omdat de stroom eraf is geweest dan moet je het weer handmatig invoeren.
Kies je per ongeluk voor "bridge" dan kom je nooit meer in het modem, ook niet met 10.0.0.138. Modem wil dan een wachtwoord hebben, en die ken ik niet. Dan moet ik daarna het brakke cdrommetje van Speedlinq verkennen, op zoek naar 1 bestandje, en dan hopen dat het modem weer reset, om dan daarna weer opnieuw te beginnen met instellen.
Als dit eenmailig zou zijn, heb ik daar vrede mee, maar er is dus iets niet goed met het modem, omdat hij niet zonder stroom kan. Op zich kan het wel een goed modem zijn, maar dit exemplaar niet dus...
En ik zou nu wel eens "modern" draadloos willen, vandaar de vraag.
Ik heb al door dat het eigenlijk weinig uit maakt, welke merk of type. Ik koop gewoon tzt een bekender merk. Dat zit volgens mij wel goed.
Er is wel iets nieuws op het gebied van de snelheid. Iets met draadloos ook 100kb/mb? Ipv 54 (weet zo de benaming niet...

)
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...