javascript conflict

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

javascript conflict

Bericht door moZes »

Ben met een website bezig en heb wat problemen met een pagina met verschillende scripts.
Op een pagina werkt de onmouseover/onmouseout goed, namelijk:index.html, maar op de volgende pagina, waar ik een slideshow script toevoegen wil werkt onmouseover/out niet meer: transport.
Ik kreeg al de tip om document.getelementbyid te gebruiken i.p.v document.images, maar dan kom ik er nog niet uit.
Wie weet het :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door nirwana »

moZes schreef:Ik kreeg al de tip om document.getelementbyid te gebruiken i.p.v document.images, maar dan kom ik er nog niet uit.
Volgens mij kan het nog eenvoudiger, want in plaats van het array dat je nu gebruikt of de document.getElementById kun je volgens mij ook gewoon this.src gebruiken. Ik moet alleen even controleren of dat ook direct jouw probleem oplost.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door moZes »

Ben benieuwd naar je antwoord. Overigens werkt het in IE8 vreemdgenoeg wel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door nirwana »

moZes schreef:Overigens werkt het in IE8 vreemdgenoeg wel.
Maar omdat nu als referentie te gebruiken ;-)
Volgens mij zit het verschil trouwens ergens anders, want bij index.html verandert de muisaanwijzer netjes in een pijltje als ik over de andere afbeeldingen beweeg. Bij transport.html zie ik dat niet gebeuren. Daarom vermoed ik dat er iets mis is met een of andere div die mogelijk ergens overheen ligt (waardoor de browser denkt dat er geen mouseover optreedt of zoiets).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door nirwana »

Het probleem zit in de plaatsing van de slideshow-div op de pagina.
Op http://www.mozbrowser.nl/web/easytransp ... sport.html heb ik in de CSS een rode lijn getrokken om de slideshow-component. Dan zie je dat die component feitelijk helemaal over het menu gelegd wordt. Dat komt overeen met mijn vorige opmerking over dat de mouseover en mouseout mogelijk helemaal niet door de browser opgemerkt werden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door nirwana »

In http://www.mozbrowser.nl/web/easytransp ... port1.html heb ik nu jouw probleem opgelost. De oplossing zit hem in de CSS-code in de pagina. Het heeft dus niet met conflicterende Javascripts te maken, maar met een overlappend slideshow-component.

Al lijkt het me niet onverstandig om de image-arrays om te zetten naar een eenvoudige this.src. Die heb ik nu ook in dit voorbeeld toegepast. Voordeel is dat je dan niet hoeft na te denken over hoe de afbeeldingen heten. Je hoeft dan die afbeeldingen niet eens meer een name mee te geven. name="" gebruik je eigenlijk alleen voor form-elementen. Voor de rest kun je id="" gebruiken. id's kun je namelijk altijd via een document.getElementById() weer benaderen en beïnvloeden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door moZes »

Dat was inderdaad het probleem, goh wat kun je je daar op blindstaren zeg :shock:
Zal de waarde top: toevoegen bij slideshow en de <div> op de goede plaats zetten.
Hartstikke bedankt :!:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door nirwana »

moZes schreef:Dat was inderdaad het probleem, goh wat kun je je daar op blindstaren zeg
Doorgaans geef ik elementen dan een of andere border met een opvallende kleur. Dan weet ik in elk geval waar elk element door de browser geplaatst wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows Vista Firefox
Contacteer:

Re: javascript conflict

Bericht door moZes »

Dank voor de tip. Heb nu echter ook Firebug geïnstalleerd en daarmee krijg je ook een heleboel zichtbaar en kun je zelfs realtime bewerken, erg handig.
Plaats reactie