Veel ontwikkeling Firefox door vrijwilligers

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Veel ontwikkeling Firefox door vrijwilligers

Bericht door vulture »

Er wordt binnen de Mozilla community veel gedaan door vrijwilligers dat was al bekend. Een kwart van de patches wordt zelfs geschreven door vrijwilligers. Nu is er ook iemand die hier een onderzoek naar gedaan heeft

Seth Bindernagel, een van de medewerkers van het Firefox- en het Gecko-project heeft enig onderzoek gedaan naar de participatie van vrijwilligers binnen de Mozilla-gemeenschap. Opvallend resultaat is dat ruim een kwart van alle patches door vrijwilligers is geschreven.

voor het hele artikel zie http://tweakers.net/nieuws/46380/Veel-o ... igers.html

Mozilla Community Program http://wiki.mozilla.org/Community:CommunityProgram

Laten we zo doorgaan. Het gezegde is niet voor niets vele handen maken licht werk :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Veel ontwikkeling Firefox door vrijwilligers

Bericht door common sense »

vulture schreef:Laten we zo doorgaan. Het gezegde is niet voor niets vele handen maken licht werk :D
... en durf je handen vuil te maken? :D
Wat ik zelf erg jammr vindt is dat veel bedrijven wel meeliften op het succes van OSS, maar zelf weinig tot niets bijdragen (op wat voor vlak dan ook, ontwikkeling, promotie, donaties, server capaciteit). Het is geen formele plicht, maar het is wel zo sociaal. Maatschappelijk verantwoord ondernemen dus.

Waar ik benieuwd naar ben, is er een soort blacklist op dit gebied? Dat lijkt me een effectief middel om de rotte peren eruit te halen.
(ik weet nog wel een aantal kandidaten voor zo'n lijst :twisted: )
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Veel ontwikkeling Firefox door vrijwilligers

Bericht door moZes »

common sense schreef:Waar ik benieuwd naar ben, is er een soort blacklist op dit gebied?
Hoe lang denk je dat die lijst gaat worden?
Je kunt beter een lijst maken met bedrijven die wel goed hun best doen, krijgen ze mooi gratis reclame.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Veel ontwikkeling Firefox door vrijwilligers

Bericht door common sense »

moZes schreef: Hoe lang denk je dat die lijst gaat worden?
Je kunt beter een lijst maken met bedrijven die wel goed hun best doen, krijgen ze mooi gratis reclame.
Te lang vrees ik :roll:, maar idd een whitelist zou een goede aanvulling zijn.

De whitelists zijn er eigenlijk al wel, bijvoorbeeld de lijstjes van donateurs, projectleden van OSS projecten, etc. Maar daar ontbreken dus logischerwijs de rotte peren op...

Het probleem van een blacklist is natuurlijk om goede criteria voor wat een rotte peer is te vinden. Dat moet je wel kunnen bewijzen! Lastig. Ik denk er nog eens over na.
Plaats reactie