Firefox op school
-
- Moderator
- Contacteer:
Firefox op school
Ik ben van plan om Firefox te gaan promoten op school (Fontys Eindhoven). Ik zoek alleen nog naar manieren om dit aan te gaan pakken. Het volgende wil ik de komende tijd in ieder geval gaan doen:
1) Een mail sturen naar de systeembeheerder, met het verzoek om Mozilla Firefox te installeren op de pc's, zodat alle gebruikers er kennis mee kunnen maken.
2) Eventueel posters ophangen op prikborden.
3) Zelf mensen overhalen om Firefox te installeren, in mijn directe omgeving. Dat is overigens iets dat ik al enige tijd doe. Als mensen problemen hebben met IE, wijs ik ze op Firefox. Op die manier heb ik al zeker 2 fanatieke gebruikers erbij in relatief korte tijd. De meesten zijn zeer te spreken over Firefox.
4) Hulp bij problemen: Als iemand het besluit maakt om Firefox te gaan gebruiken, is hulp en ondersteuning natuurlijk welkom. Dit forum zal veel beginnersvragen oplossen.
Mijn vraag aan jullie: zijn er nog meer forumleden die Firefox willen promoten op school? Zo ja, hoe pak jij dat aan? Zijn er eventueel nog meer ideeen om Firefox te verspreiden op school?
1) Een mail sturen naar de systeembeheerder, met het verzoek om Mozilla Firefox te installeren op de pc's, zodat alle gebruikers er kennis mee kunnen maken.
2) Eventueel posters ophangen op prikborden.
3) Zelf mensen overhalen om Firefox te installeren, in mijn directe omgeving. Dat is overigens iets dat ik al enige tijd doe. Als mensen problemen hebben met IE, wijs ik ze op Firefox. Op die manier heb ik al zeker 2 fanatieke gebruikers erbij in relatief korte tijd. De meesten zijn zeer te spreken over Firefox.
4) Hulp bij problemen: Als iemand het besluit maakt om Firefox te gaan gebruiken, is hulp en ondersteuning natuurlijk welkom. Dit forum zal veel beginnersvragen oplossen.
Mijn vraag aan jullie: zijn er nog meer forumleden die Firefox willen promoten op school? Zo ja, hoe pak jij dat aan? Zijn er eventueel nog meer ideeen om Firefox te verspreiden op school?
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
-
- Contacteer:
Ik weet dat kennisnet ergens mee bezig is. (Ze hadden contact opgenomen.) Ik zal ze binnenkort is e-mailen/bellen om te vragen hoe het met die projecten staat.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
- moZes
- Contacteer:
Re: Firefox op school
Er zijn al eens posters gemaakt. Kijk maar eens bij:Erik schreef:2) Eventueel posters ophangen op prikborden.
http://www.mozbrowser.nl/node/view/1062
Veel succes

- FFuser
Op school is mijn systembeheerder zelf een groot voorstander van FireFox, maar hij is bang dat de mensen niet kunnen werken met goblekeerde paginas, slecht gemaakte sites ed...
ook probeer ik mijn vrienden te overtuigen om FFx te downloaden en te installeren, spijtig genoeg heeft er nog mar één FFx geinstalleerd (op Mac)
ook probeer ik mijn vrienden te overtuigen om FFx te downloaden en te installeren, spijtig genoeg heeft er nog mar één FFx geinstalleerd (op Mac)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.
Gecko/20051111 Firefox/1.5

- Gert-Paul
- Contacteer:
Bij ons staat Firefox ergens op de netwerkschijf door leerlingen geïnstalleerd, alleen vond de syteembeheerder het volgensmij niet heel leuk. In IE is bijna alles aan banden gelegt, alleen met Firefox kunnen we alles. Ik ben wel van plan de komende weken wat te lezen over restricties in FF zodat ik misschien voor elkaar kan krijgen dat op iedere computer een snelkoppeling naar Firefox verschijnt.
Verder zal het misschien ook helpen om het volgende nummer van OpenMagazine aan je school te laten lezen. Ik weet niet precies wat de inhoud van de coverstory is, maar ik denk dat het voor alle scholen wel nuttig is om te lezen.
Verder zijn er in mijn omgeving al verschillenden die Firefox gebruikten. Via school (vrienden) ben ik ook in aanraking gekomen met Mozilla/Firefox.
Verder zal het misschien ook helpen om het volgende nummer van OpenMagazine aan je school te laten lezen. Ik weet niet precies wat de inhoud van de coverstory is, maar ik denk dat het voor alle scholen wel nuttig is om te lezen.
Verder zijn er in mijn omgeving al verschillenden die Firefox gebruikten. Via school (vrienden) ben ik ook in aanraking gekomen met Mozilla/Firefox.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Dat is jammer. Je zou het eigenlijk op vrijwillige basis moeten aanbieden. Dus naast IE, maar wel als standaardbrowser. Met IEView-extensie geinstalleerd voor als het niet anders kan. Wacht maar tot men ziet wat er mogelijk is met Firefox aan extra's. Bij IE moet je inmiddels alles dicht zetten of je krijgt al weer spyware/adware op de PC's. En dat vind systeembeheer dan weer niet echt leuk.FFuser schreef:Op school is mijn systembeheerder zelf een groot voorstander van FireFox, maar hij is bang dat de mensen niet kunnen werken met goblekeerde paginas, slecht gemaakte sites ed...
Of je hebt te weinig overtuigingskracht (kan ik me niet voorstellen) of je hebt verkeerde vriendenFFuser schreef:ook probeer ik mijn vrienden te overtuigen om FFx te downloaden en te installeren, spijtig genoeg heeft er nog mar één FFx geinstalleerd (op Mac)

Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- FFuser
Waarom denk je niet dat ik te weinig overtuiginskracht heb?nirwana schreef:Of je hebt te weinig overtuigingskracht (kan ik me niet voorstellen) of je hebt verkeerde vriendenFFuser schreef:ook probeer ik mijn vrienden te overtuigen om FFx te downloaden en te installeren, spijtig genoeg heeft er nog mar één FFx geinstalleerd (op Mac)
En mijn vrienden zijn niet zo heel hard bezig met computers, en sommige moeten eerst toestemming vragen om software te installeren, wat de drempel wel verhoogt.
Er is één iemand die ik weet die Netscape 7.2 gebruikt, wat in ieder geval al beter is als IE
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.
Gecko/20051111 Firefox/1.5

- ByteWarrior
- Contacteer:
Re: Firefox op school
Dit heb ik enkele maanden geleden ook gedaan. Een zeer vriendelijk en informatief mailtje naar onze systeembeheerder gestuurd.Erik schreef:1) Een mail sturen naar de systeembeheerder, met het verzoek om Mozilla Firefox te installeren op de pc's, zodat alle gebruikers er kennis mee kunnen maken.
Hij toonde wel een beetje interesse, maar ik kon uit zijn brief afleiden dat hij het allemaal wat te veel moeite vond. Blijkbaar heeft hij liever IE (samen met alle problemen van dien), dan Firefox.
Ik kan wel begrijpen dat er 'werk' is aan Firefox. Je kan het niet zomaar op een netwerk smijten en hopen dat iedereen er mee om kan. Om zo'n experiment te laten slagen, moet je enkele introductiesessies geven om enkele basisvragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld: wat is Firefox, hoe gebruik ik het, waarom is het beter, etc.
Dit gezegd zijnde, vind ik het nog altijd spijtig dat onze sysadmin er tegen is. Firefox draait nu op mijn netwerkschijf, maar ik zou het leuker vinden als iedereen er gebruik van kon maken...
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Je bent toch een overtuigd Firefox-gebruiker en een liefhebber ? Dan zul je er ook vast alles aan doen om anderen daarvan te overtuigen.FFuser schreef:aarom denk je niet dat ik te weinig overtuiginskracht heb?
En, ja, alles anders dan IE is beter dan IE

IE staat eenzaam onderaan de ranglijst met beste browsers. Helaas staat IE bovenaan de lijst met veelgebruikte browsers. En dat is erg slecht met elkaar te rijmen...
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
Folder
Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar de schooldirectie 
Maar ik heb nog geen antwoord....kheb inmiddels zelf een folder gemaakt in Publisher, weet iemand hoe ik die het beste kan uploaden....
In de folder vertel ik wat Firefox is en waarom het beter is dan Internet Explorer...daarnaast staan er nog een aantal uitspraken van bekende kranten en tijdschriften over Firefox in...de folder is Nederlands...
Ik wilde de folder eigenlijk op school gaan verspreiden...
Daarnaast werk ik ook bij V&D en ik wilde de folder daar eigenlijk bij Electric City neerleggen, de electronica afdeling...
Weet iemand hoe ik de foto het beste kan uploaden, kheb namelijk geen eigen website

Maar ik heb nog geen antwoord....kheb inmiddels zelf een folder gemaakt in Publisher, weet iemand hoe ik die het beste kan uploaden....
In de folder vertel ik wat Firefox is en waarom het beter is dan Internet Explorer...daarnaast staan er nog een aantal uitspraken van bekende kranten en tijdschriften over Firefox in...de folder is Nederlands...
Ik wilde de folder eigenlijk op school gaan verspreiden...
Daarnaast werk ik ook bij V&D en ik wilde de folder daar eigenlijk bij Electric City neerleggen, de electronica afdeling...
Weet iemand hoe ik de foto het beste kan uploaden, kheb namelijk geen eigen website

- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Folder
Daar hebben we tenminste iets aan. Heb je ergens een website (of webspace bij je provider) ? Dan kun je daarnaar het PDF-bestand uploaden. Hier in het forum kun je er dan een linkje naar plaatsen zodat anderen het ook kunnen aanschouwen.Ronald-Jan schreef:Kheb de folder trouwens ook naar PDF formaat geprint
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
Firefox folder
Ja, maar dat is het probleem...
Ik heb geen webspace...
Weet iemand een goede site waar ik free webspace kan krijgen?
Ik heb geen webspace...
- Gert-Paul
- Contacteer:
Re: Firefox folder
Voor websites wat het altijd redelijk sloom, maar om wat bestanden neer te zetten werkt het misschien wel:Ronald-Jan schreef:Ja, maar dat is het probleem...
Ik heb geen webspace...
http://www.portland.co.uk/
Ik heb er wel eens meer gezien, maar bovenstaande werkt iig zonder reclame.