Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1 geeft problemen

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows Vista Firefox

Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1 geeft problemen

Bericht door Jan_Kol »

Dit gebruik ik en tot gisteren met veel plezier: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111 Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1

Sinds gisteren doet Lightning lastig. Ik wilde in een item, verjaardag jaarlijks terug laten keren zonder einddatum, de herinnering voor 2010 uitzetten. Dat kan niet meer en nu krijg ik de foutmelding MODIFICATION_FAILED, er wordt geen beschrijving bij gegeven:

Afbeelding

Toen ik probeerde een nieuwe afspraak in te voeren lukte dat niet, ik kan alleen nog naar vorige maand en volgende maand gaan, meer niet:

Afbeelding

De-installeren van Lightning en herinstalleren ervan maakte niet uit, zij het dat ik wel de hele agenda-inhoud kwijt ben. Nou ja, kwijt... op Google Agenda staat de boel nog wel maar komt niet meer terug in de geherinstalleerde agenda. Misschien biedt MozBackup soelaas want daar moet de laatste wijziging (zaterdag gemaakt) nog in staan; alleen als ik de laatste back-up installeer raak ik dan de e-mails van daarna kwijt? Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Ik kan nu wel weer data invoeren want dat is weer mogelijk. Alleen om alles met de hand weer in te voeren....bahhhh.

Synchroniseren met de Google agenda verliep vlekkeloos.

Ik vermoed dat Google Gears, de optie om de Google-agenda elders ook off-line te bekijken, de boosdoener is. Want sinds ik dat erbij had gezet moet het mis zijn gegaan. Die Google Gears heb ik maar gede-installeerd,

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit vlot te trekken, alvast dank voor reacties?

Jan
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1 geeft problemen

Bericht door moZes »

Klik eens met de rechtermuisknop op de agenda en dan op eigenschappen.
Staat daar misschien alleen lezen aangevinkt? Zo ja, dan uitvinken.
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows Vista Firefox

Re: Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1 geeft problemen

Bericht door Jan_Kol »

Even wat druk bezig geweest en in arrenmoede alleen de Google agenda gebruikt omdat ik daarin "overal" (waar internet toegang is) toegang tot de agenda heb. De agenda in TB staat niet op alleen lezen, dus dat kan het niet zijn. Maar wel viel mij iets anders op n.a.v. deze posting en ben op mijn eigen computer eens gaan kijken en ontdek dat er meer profielen zijn. Kan zoiets de boosdoener zijn?

Afbeelding

(Gezocht met het onvolprezen zoekprogramma Everything, wat vaak meer vindt dan de zoekfunctie van Windows en super snel ook nog).

Nog gekker wordt het (volgens mij tenminste) als ik in de TB Profiles map kijk:

Afbeelding

Kortom er worden 3 profielen gemeld. Moet/kan ik er twee weggooien zonder problemen of kan ik beter alles van TB inclusief alle profielen verwijderen (uiteraard na het maken van een backup met MozBackup) in de hoop dan van mijn problemen verlost te zijn?

Tsja en die synchronisatie Google agenda en TB/Lightning agenda wil maar niet lukken, want dat is mijn hoofdprobleem. Wel ontdekte ik dat BirdieSync niet meer werkt maar dat lijkt iets met de "registration key" te maken te hebben (die doet niet meer mee).

Jan
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.1 geeft problemen

Bericht door adri »

Jan, op je afbeelding is te zien dat je 9 dagen geleden nog een nieuw profiel aangemaakt hebt. Een nieuw profiel is volledig nieuw in die zin dat er geen e-mails, instellingen of add-ons aanwezig zijn. Dus net zoals de eerste keer dat je TB installeerde.
Ik zou die profielen niet zomaar weggooien, er staat immers wellicht data in die je nog zou willen gebruiken.
Pas als alles op orde is en alle data weer terecht, dan mag je die profielen verwijderen, maar dan wel via de profielbeheerder!
Als er een .lock-bestand in de weg zit, dan krijg je na het starten van TB/FF de melding dat TB al actief is, maar niet reageert.
Dat .lock-bestand is atijd aanwezig, ook onder normale omstandigheden, als het programma open staat. Zie ook de wiki.
Afbeelding
Plaats reactie