Plaats van profielen voor 2 users aanpassen

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
punkey
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 februari 2004, 9:56
    unknown unknown

Plaats van profielen voor 2 users aanpassen

Bericht door punkey »

Hallo,

Ik heb een PC met Win XP en twee useraccounts, mij en mijn vriendin. We gebruiken beide Mozilla mail als mailclient. De mail wordt opgeslagen in C:\Documents and Settings\*MIJNNAAM*\Application Data\Mozilla\Profiles\default en C:\Documents and Settings\*VRIENDIN*\Application Data\Mozilla\Profiles\default voor de verschillende useraccounts.
Nu wil ik dat echter van mijn C-schijf af hebben zodat bij een crash de mail in elk geval niet verloren gaat. Ik kan aardig wat documentatie vinden over het copieren van je profiel, maar als ik die volg en ik maak een nieuwe locatie, wordt o.a. mail nog steeds op de oude locatie (C:\docs and settings...) opgeslagen.
Is het bijv mogelijk om de lokatie van de "default" profile aan te passen?
Heeft iemand de gouden tip of een checklist waarmee ik aan de slag kan om twee profielen te veranderen?
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hoe heb je getracht aan te geven waar de nieuwe profielen opgeslagen zijn ?
Mozilla slaat de locatie van het profile op in een bestand met de naam registry.dat (direct onder de ApplicationData/Mozilla-directory). "Nou, dan passen we dat bestand toch gewoon even aan", zou je zeggen. Maar als je het bestand opent in een normale tekst-editor dan zul je er weinig van kunnen maken. Met een hex-editor kom je dan verder.
Zie ook deze eerdere discussie hier op het forum:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=170
Daar vind je ook een link naar een gratis hex-editor (voor als je geen geavanceerde editor als UltraEdit hebt).

http://www.gemal.dk/mozilla/mozprofile.html bevat diverse informatie over Mozilla-profielen. Dit artikel gaat op een gegeven moment veel dieper dan gewenst (omdat Henrik iets anders tracht te bereiken), maar biedt in elk geval de nodige extra informatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Plaats van profielen voor 2 users aanpassen

Bericht door moZes »

punkey schreef:Heeft iemand de gouden tip of een checklist waarmee ik aan de slag kan om twee profielen te veranderen?
Er staat ook wel wat informatie op :
http://www.holgermetzger.de/efaqgeneral.html#8
over het delen van profielen.
Waarschijnlijk moet je per gebruiker een nieuw profiel aanmaken of in elk geval voor de tweede. Het is jammer genoeg niet mogelijk om bij het voor de eerste maal starten van Mozilla Mail een lokatie aan te geven voor het default profile. Wel kun je mappen van de ene lokatie naar de nieuwe lokatie kopieren als Mozilla afgesloten is. Na opnieu opstarten zullen ze in het nieuwe profiel verschijnen.

Veel succes.
Plaats reactie