Gimp 2.6.3

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Gimp 2.6.3

Bericht door joencie »

Vandaag heb ik Gimp 2.6.3 gedownload en geïnstalleerd.

Bij het willen opstarten blokkeert het programma onmiddellijk.
Ik heb nu Windows XP Home SP 3.
Ik heb vroeger nog wel gewerkt met vorige versies en deze werkten toen wel. Toen had ik Win XP home SP 2.

Is er een verband?
En wat kan ik doen om het programma wel te kunnen gebruiken?

Mvg
Jo
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Krijg je nergens een melding van ?
Ik heb programma zojuist geïnstalleerd en het start zonder enkel probleem op. Alles is aan klikbaar en doet zijn ding.
Misschien dat er tijdens de installatie bij jou iets niet goed is gegaan?
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Bericht door joencie »

Neen, nergens een vermelding.
Ik heb het programma reeds 3x geüninstalled en telkens opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Heel curieus, kun je iets vinden / vermelding in configuratiescherm > systeembeheer > logboeken > Toepassing

Zo niet, opnieuw verwijderen en daarna met de register editor zoeken naar alle register sleutels die verwijzen naar GIMP en deze laten verwijderen.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Misschien ligt het aan het aantal fonts op je huidige systeem. Heb zoiets eerder ooit gehad, op een wat oudere Mac, daar duurde de eerste keer opstarten wel meer dan een kwartier ofzo.

Alle fonts werden toen doorgenomen o.i.d., en daarvan stonden er nogal wat op. Dus kijk eens in je Taakbeheer, of gimp toevallig niet gewoon aan het werk is. (processor op bijna 100%, disk ook lekker actief enzo) Geef gimp de eerste maal eventjes de tijd om op te starten. Daarna moet dat stukken vlotter gaan.

Pas als dat niet helpt zou ik drastische maatregelen zoals knutselen in het register aanraden.
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Bericht door joencie »

common sense,

Het is precies zoals je beschreven hebt; alleen duurde het geen kwartier en gebruikte de Gimp 50% processorgebruik.
Gezien de Taakmanager steeds 'reageert niet' aangaf, ging ik er van uit dat alles stillag.

Heel erg bedankt.

Mag ik uw antwoord doorspelen naar 2 andere fora waar ik de vraag ook had gesteld en waar ik een onvoldoende antwoord kreeg?
Mvg
Jo
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

joencie schreef: Mag ik uw antwoord doorspelen naar 2 andere fora waar ik de vraag ook had gesteld en waar ik een onvoldoende antwoord kreeg?
Mvg
Jo
Tuurlijk, en zeg maar 'je'. Nog veel succes met gimp!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

common sense schreef: Pas als dat niet helpt zou ik drastische maatregelen zoals knutselen in het register aanraden.
Knutselen in het register is per definitie niet aan te raden.
Maar als je weet wat je doet is er geen bezwaar.
Plaats reactie