FTP browsen

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

FTP browsen

Bericht door Tux Brothers »

Hallo linkpartners,
Een beetje erg laat dat ik mezelf nu pas geregistreerd heb, maar ja ik ben ook erg druk geweest laatste tijd :wink:
Ik heb meteen wel een vraag omtrent de browser.
Ik heb een server met ProFTP en die kan ik echt met alle browsers benaderen, behalve met Mozilla gerelateerde browsers.
Is er iets bekend over deze combinatie ?
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: FTP browsen

Bericht door nirwana »

Tux Brothers schreef:Hallo linkpartners,
Een beetje erg laat dat ik mezelf nu pas geregistreerd heb, maar ja ik ben ook erg druk geweest laatste tijd :wink:
Ik heb meteen wel een vraag omtrent de browser.
Ik heb een server met ProFTP en die kan ik echt met alle browsers benaderen, behalve met Mozilla gerelateerde browsers.
Is er iets bekend over deze combinatie ?
Mij is niets bekend over deze combinatie, maar het lijkt me inderdaad lastig. Het handigst lijkt mij om uit te zoeken of het een Mozilla- of een ProFTPd-probleem is. Waarschijnlijk kun je een sessie met een andere FTP-client loggen. En hetzelfde voor de sessie met Mozilla als FTP-client. Dan zul je waarschijnlijk een verschil (zo niet verschillen) opmerken. Daarin zijn wij zeker geinteresseerd.
Krijg je een foutmelding van ProFTPd als je met Mozilla aan komt ? Of geeft de server op de een of andere manier niet thuis ? Kom je er in de ProFTPd-logs wel iets van tegen dat er een Mozilla-client langs is gekomen ?

In Mozilla's Bugzilla-database kom ik er nog niets over tegen. Als blijkt dat het probleem bij Mozilla gezocht moet worden, dan lijkt het me handig om dit probleem als bug aan te melden in Bugzilla: http://bugzilla.mozilla.org
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Bericht door Tux Brothers »

Hoi Nirwana,
Ik heb het hele gebeuren even onder de loep genomen.
Mozilla logt netjes in onder "anonymous" vervolgens stuurd Mozilla het "LIST" command en daar blijft ie op steken.
In de log files van ProFTPD staat ook gewoon dat hij is ingelogd en dat het LIST command naar de server verstuurd word en daar blijft het dan bij.
Het probleem doet zich alleen maar voor op Mozilla based browsers zowel onder Linux als andere OS'sen, ook handmatig gaat het prima.
Ik snap er helemaal niets meer van....
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tux Brothers schreef:Mozilla logt netjes in onder "anonymous" vervolgens stuurd Mozilla het "LIST" command en daar blijft ie op steken.
En als je de logging van een andere FTP-client bekijkt, dan zie je exact dezelfde volgorde, maar dan wordt het LIST-commando wel goed afgerond en gaat de FTP-sessie daarna verder ?

Alvast bedankt,

Martijn
- www.MozBrowser.nl
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Bericht door Tux Brothers »

nirwana schreef:En als je de logging van een andere FTP-client bekijkt, dan zie je exact dezelfde volgorde, maar dan wordt het LIST-commando wel goed afgerond en gaat de FTP-sessie daarna verder ?
Precies, hij blijft gewoon hangen.....
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Maakt het uit als je de server probeert te bereiken in active of passive mode in andere clients? Mozilla gebruikt default geloof ik passive.
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Bericht door Tux Brothers »

Z_God schreef:Maakt het uit als je de server probeert te bereiken in active of passive mode in andere clients? Mozilla gebruikt default geloof ik passive.
Klopt hier zit het probleem dus in, mn firewall hield de boel dus tegen als ik in wilde gaan loggen.
De browser wil op dat moment overschakelen naar passive mode, en dan wil die dus meer poortjes gaan gebruiken.
Wel vreemd dat konqueror IE e.d. dit wel kunnen (het niet hoeven overschakelen) of is dit in mozilla te modden ?
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik vrees dat het niet te modden is (ja, dat zou je idd wel verwachten). Hierover staan meerdere bug-reports in Bugzilla. Zie o.a.:

FTP PORT (active) command support: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=465

There should be an option to do an active FTP file transfer: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=136351

firebird/mozilla implements passive mode ftp incorrectly:
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=223326

Ik had hiernaar ook al eerder gezocht in Bugzilla, maar toen zocht ik op de specifieke FTP-daemon die werd gebruikt. Dat leverde toen niets op. Nu je aangeeft dat het probleem breder gezocht moet worden, kon ik ook wat meer relevante bugs opdiepen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Tux Brothers schreef:Wel vreemd dat konqueror IE e.d. dit wel kunnen (het niet hoeven overschakelen) of is dit in mozilla te modden ?
Dat komt omdat die twee default active mode gebruiken. Waarschijnlijk moet je er voor zorgen dat je ftp server aangeeft dat hij alleen active mode ondersteunt.
Het lijkt erop dat dit in ieder geval met WU-FTPD mogelijk is. http://www.landfield.com/wu-ftpd/mail-a ... /0047.html
Ik kan zo snel niets vinden over ProFTPD.
Plaats reactie