Thunderbird 0.9 NL werkt (bij mij)

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird 0.9 NL werkt niet zoals het hoort

Bericht door Mad Maks »

Henk schreef:Als ik Thunderbird 0.8 NL installeer heb ik geen enkel probleem. Thunderbird is keurig in het Nederlands en kan ook overweg met de Nederlandse versie van contact sidebar. Deinstalleer ik 0.8 NL echter en installeer ik 0.9 NL dan gaat het mis. Eerst lijkt alles goed te gaan. 0.9 NL opent de eerste keer in het Nederlands en heeft keurig mijn mails over genomen. Daarna gaat het mist. Als ik 0.9 NL afsluit en opnieuw opstart is 0.9 NL volledig in het Engels. Ik kan contacts sidebar NL (die compatibel is met 0.9) ook niet installeren omdat de taal niet overeenstemt (NL/US). Als ik dan 0.8 NL installeer is alles weer zoals het hoort. Ik gebruik 0.8 NL nog wel even tot alles met 0.9 NL gefixt is. :lol:
Henk zou je mij je pref bestand kunnen mailen (die staat in je profiel) misschien zit daar de oorzaak.

Groet

Tim Maks
Henk
    unknown unknown

Bedankt voor het aanbod

Bericht door Henk »

Heel erg bedankt voor het aanbod :D , maar het is al niet meer nodig. Ik ben zelf ook even mijn prefs ingedoken en nu werkt het goed. Alleen de NL contacts sidebar werkt nog niet. Alle andere talen wel. Zal dus wel in de NL versie zitten. Dan doe ik het wel even met de US versie van contacts sidear. Als TB maar in NL is.

Groet,

Henk
esbee
    unknown unknown

Re: Thunderbird 0.9 NL werkt (bij mij)

Bericht door esbee »

Werkt perfect. Bedankt! :D
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Re: Bedankt voor het aanbod

Bericht door Jeroen p »

Henk schreef:Alleen de NL contacts sidebar werkt nog niet. Alle andere talen wel. Zal dus wel in de NL versie zitten. Dan doe ik het wel even met de US versie van contacts sidear.
Als auteur van de extensie maak je me erg nieuwsgierig. Krijg je foutmeldingen te zien wanneer je Contacts Sidebar nl-NL installeert?
Heb de extensie nog niet in 0.9 geïnstalleerd, maar versie 0.8 werkt perfect. Ik hoor graag je reactie.
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Nederlands taalpakket werkt niet Linux

Bericht door Jeroen p »

Ik krijg mijn Linux versie van Thunderbird niet in het Nederlands. Ik heb het taalpakket geïnstalleerd zoals op deze pagina staat beschreven, maar telkens als ik Thunderbird opstart is alles Engelstalig.

Iemand tips die ik nog kan proberen?
Gebruikersavatar
Dis
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 april 2004, 22:30
Locatie: Bornem
    unknown unknown
Contacteer:

Thunderbird NL

Bericht door Dis »

Thunderbird 0.9 Nl.installer voor windows werkt bij mij.
:D
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

TB 0.9 NL download link

Bericht door luckytrebor »

Sorry, ik heb nu een hele tijd TB eerst 0.7 toen 0.8 Nl dat was te volgen.
Nu met 0.9 NL alleen maar grijze schermen. Ik volg de discussie hier van af het begin, maar voor een leek is het niet meer te volgen. Profielen weggooien, ander mappen maken . Moz backup gebruiken. Kortom de hele handel. Ik heb geen speciale extensies voor TB 0.8 NL . Ik kan me niet permitteren al mijn emails kwijt te raken.
Waar staat de download link met de 0.9NL installer voor Windows die het ook echt doet? Anders blijf ik lekker bij TB 0.8 NL of als het helemaal niet anders kan , terug naar Outlook. Veel meer kans op gelazer met emails maar updates erg simpel en nooit mijn mails kwijt.
Ik krijg steeds meer de idee dat Thunderbird er voor de kenners is.
Vr gr
Henk
    unknown unknown

Bericht door Henk »

Als ik de Contacts Sidebar NL wil installeren in Thunderbird 0.9 dan geeft Thunderbird aan dat deze extensie alleen geschikt is voor Thunderbird 0.7 t/m 0.8 en dus niet voor 0.9. Bij alle andere talen geeft hij dit niet aan en wordt de extensie probleemloos geïnstalleerd. Ik hoop dat je er wat mee kunt. :roll:

Groeten,

Henk
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: TB 0.9 NL download link

Bericht door Mad Maks »

luckytrebor schreef:Sorry, ik heb nu een hele tijd TB eerst 0.7 toen 0.8 Nl dat was te volgen.
Nu met 0.9 NL alleen maar grijze schermen. Ik volg de discussie hier van af het begin, maar voor een leek is het niet meer te volgen. Profielen weggooien, ander mappen maken . Moz backup gebruiken. Kortom de hele handel. Ik heb geen speciale extensies voor TB 0.8 NL . Ik kan me niet permitteren al mijn emails kwijt te raken.
Waar staat de download link met de 0.9NL installer voor Windows die het ook echt doet? Anders blijf ik lekker bij TB 0.8 NL of als het helemaal niet anders kan , terug naar Outlook. Veel meer kans op gelazer met emails maar updates erg simpel en nooit mijn mails kwijt.
Ik krijg steeds meer de idee dat Thunderbird er voor de kenners is.
Vr gr
je kan de installer vinden via de thunderbird product pagina's op mozilla.org of op onze site thunderbirdnl.mozdev.org.

Je moet niet vergeten dat TB nog steeds in een test fase is en dat e allerlei problemen (o.a. met de vertalingen) nog opgelost moeten worden voordat de "definitieve"versie uitkomt.

Groet

MM
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Bericht door Jeroen p »

Henk schreef:Als ik de Contacts Sidebar NL wil installeren in Thunderbird 0.9 dan geeft Thunderbird aan dat deze extensie alleen geschikt is voor Thunderbird 0.7 t/m 0.8 en dus niet voor 0.9.
Dank je wel! Was vergeten om het interne versie nummer voor de Nederlandse versie op te hogen voor versie 0.9. Dat krijg je als extensies released voordat je ze zelf helemaal test. :oops:

De versie die nu op mijn website staat zou wel moeten werken. De datum/tijd en versienummer zijn onveranderd.

PS: Zou nog steeds graag willen weten hoe ik het taalpakket werkend kan krijgen. Iemand op Windows die het taalpakket heeft kunnen installeren?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Jeroen p schreef:PS: Zou nog steeds graag willen weten hoe ik het taalpakket werkend kan krijgen. Iemand op Windows die het taalpakket heeft kunnen installeren?
Ik heb het opgelost met een shortcut.

Ik heb ook het taalpakket geïnstalleerd, maar dit start iedere keer terug in het Engels op. Ik heb thunderbird.exe hernoemt naar tb.exe en dan deze shortcut gemaakt: "tb -contentLocale nl -UILocale nl-NL". De shortcut noemt thunderbird.lnk.

Als je nu de shortcut gebruikt, wordt iedere keer aangegeven dat hij in het Nederlands moet starten. Het is misschien niet de perfect oplossing, maar het werkt wel...
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

Re: TB 0.9 NL download link

Bericht door luckytrebor »

Mad Maks schreef:
luckytrebor schreef:Sorry, ik heb nu een hele tijd TB eerst 0.7 toen 0.8 Nl dat was te volgen.
Nu met 0.9 NL alleen maar grijze schermen. Ik volg de discussie hier van af het begin, maar voor een leek is het niet meer te volgen. Profielen weggooien, ander mappen maken . Moz backup gebruiken. Kortom de hele handel. Ik heb geen speciale extensies voor TB 0.8 NL . Ik kan me niet permitteren al mijn emails kwijt te raken.
Waar staat de download link met de 0.9NL installer voor Windows die het ook echt doet? Anders blijf ik lekker bij TB 0.8 NL of als het helemaal niet anders kan , terug naar Outlook. Veel meer kans op gelazer met emails maar updates erg simpel en nooit mijn mails kwijt.
Ik krijg steeds meer de idee dat Thunderbird er voor de kenners is.
Vr gr
je kan de installer vinden via de thunderbird product pagina's op mozilla.org of op onze site thunderbirdnl.mozdev.org.

Je moet niet vergeten dat TB nog steeds in een test fase is en dat e allerlei problemen (o.a. met de vertalingen) nog opgelost moeten worden voordat de "definitieve"versie uitkomt.

Groet

MM
Die installer had ik al gevonden, maar volgens mij is dat dezelfde die al die problemen heeft gegeven. Zo niet dan probeer ik hem wel.
Bedankt voor de hulp vast.
Gijs
    unknown unknown

Thunderbird 0.9 werkt bij mij

Bericht door Gijs »

Hallo

Ik heb precies dezelfde problemen. Ik had release 0.8 NL en die werkte perfect. Ik heb release 0.9 NL exe geinstalleerd en ik krijg ook de eerste keer NL en bij de volgende keer weer Engels.
Het jammere is dat ik 0.8 NL heb weggegooid zodat ik ook niet meer terug kan.
Graag advies
mvrgr
Gijs
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

Tb 0.9 Nl

Bericht door luckytrebor »

Heb inmiddels via de installatie van de engelse versie TB 0.9 en het nederlandse taal pakket het volgende bereikt: opstarten via icoon Mozilla Thunderbird : komt engelse versie op het scherm. Opstarten via commando

thunderbird -contentLocale nl -UILocale nl-NL

komt de nederlandse versie van TB 0.9 in het scherm. Na afsluiten TB 0.9 zelfde laken en pak. Hoe krijg ik nu die nederlands talige versie via icoon. Alle emails en instellingen zijn perfect overgenomen.

Ik heb wel TB 0.8 NL via Moz back up vastgelegd.

Leve Thunderbird!! Je blijft zo lekker bezig
8)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik gebruikte eerst ook de methode die Bytewarrior beschreef, maar bedacht me net dat ook de Locale Switcher extensie zou kunnen werken.

In Firefox gebruikte ik hem al, maar hij blijkt ook voor Thunderbird erg handig te zijn. Na de extensie geïnstalleerd te hebben en als taal voor Nederlands gekozen te hebben (via Tools/Extra), heb je de extra argumenten achter de snelkoppeling niet meer nodig.
Plaats reactie