Thunderbird Nederlands - probleempjes

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Thunderbird Nederlands - probleempjes

Bericht door Liesje »

Hallo beste mensen,

Pas sinds vandaag gebruik ik Thunderbird en tevens de Nederlandse versie. Op zich erg tevreden, maar ik heb de volgende vraagjes / probleempjes.
1. opstarten vanuit linksonder start programma's, geen probleem; ook niet vanuit de taakbalk snelstarten. Maar als ik op mijn laptop de handige e-mailknop gebruik krijg ik steeds maar de Engelstalige versie! (met Firefox heb ik dit probleem trouwens niet; alles keurig in het Nederlands). Wat is er fout gegaan? Of wat en waar moet ik nog iets aanpassen?
2. voor de mail die ik met Thunderbird heb verstuurd en ontvangen staat bij 'datum' alleen de tijd en niet de datum; waar kan ik dat aanpassen? Bij oude mail vanuit Express staat trouwens wel een datum.
3. hoe kan ik er voor zorgen dat ik bij het opstarten meteen naar mijn Postvak IN ga; nu moet ik het eerst aanklikken.
4. wat is het verschil tussen Thunderbird en Thunderbird (Safe mode)? Ik zie het niet.

Zo, ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt!

Groetjes, Liesje javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird Nederlands - probleempjes

Bericht door Gert-Paul »

Liesje schreef:Hallo beste mensen,

Pas sinds vandaag gebruik ik Thunderbird en tevens de Nederlandse versie. Op zich erg tevreden, maar ik heb de volgende vraagjes / probleempjes.
1. opstarten vanuit linksonder start programma's, geen probleem; ook niet vanuit de taakbalk snelstarten. Maar als ik op mijn laptop de handige e-mailknop gebruik krijg ik steeds maar de Engelstalige versie! (met Firefox heb ik dit probleem trouwens niet; alles keurig in het Nederlands). Wat is er fout gegaan? Of wat en waar moet ik nog iets aanpassen?
Je hebt de Nederlandse versie geïnstalleerd via het Nederlandse installatieprogramma? Daar hoort volgensmij geen Engels meer bij te zitten.
Krijg je als je de e-mail knop gebruikt precies hetzelfde Thunderbird venster (met dezelfde mail etc).
Liesje schreef:2. voor de mail die ik met Thunderbird heb verstuurd en ontvangen staat bij 'datum' alleen de tijd en niet de datum; waar kan ik dat aanpassen? Bij oude mail vanuit Express staat trouwens wel een datum.
Bij de mail die je op de dag zelf stuurd zie je alleen de tijd, de dag daarna is ook de datum zichtbaar.
Ik weet zo geen manier om dit aan te passen
Liesje schreef: 3. hoe kan ik er voor zorgen dat ik bij het opstarten meteen naar mijn Postvak IN ga; nu moet ik het eerst aanklikken.
Waar start Thunderbird nu mee op? Er is wel een mogelijkheid zoiets in te stellen, alleen kan ik het zo niet vinden.
4. wat is het verschil tussen Thunderbird en Thunderbird (Safe mode)? Ik zie het niet.

Zo, ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt!

Groetjes, Liesje javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
Bij Safe mode worden alle thema's en extensies die je hebt geïnstalleerd uitgeschakeld. Als er dus problemen optreden nadat je thema's/extensies geïnstalleerd hebt, kun je ze via Safe Mode verwijderen
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Bedankt Gert-Paul, voor je reactie.
antwoord op vraag 2 en 4 is mij nu duidelijk.
wat betreft vr. 1: ja, ik krijg precies dezelfde weergave van geopende en naar andere mappen verplaatste mail, als ik dat eerst al in de Ned. versie geopend heb. Ik heb overal waar ik het tegenkwam de eigenschappen aangepast met de bewuste regel voor NL die op de site vermeld staat, maar het maakt geen verschil.
vr. 3: ik zie een leeg vak waar de mail hoort te staan, verder de werkbalken en de Local Folder met subfolders en 'Beeld:' staat op 'alles'.
Nog suggesties?
NB. Extensions/extensies staat bij mij niet onder: Extra, Opties, Extenties maar rechtstreeks in de menubalk onder Extra! Wil dat zeggen dat de installatie niet goed was?

Vriendelijke groet,
Liesje :cry:
Plaats reactie