Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
boschans
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 augustus 2009, 15:53
    Macintosh Safari

Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door boschans »

Irritant vaak krijg ik bij het drukken op een knop of een link de foutmelding
"Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (javascript) met geen enkel programma is verbonden"
Andere browsers zoals Safari en Camino hebben hier geen last van.

Ik in stalleer elke FF-update in de hoop hiervan verlost te worden, maar nee.
Iemand enig idee?

boschans
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door nirwana »

Dat Firefox niet weet wat deze met de Javascript-link aan moet daar kan ik nog enigszins in komen. Dat dat irritant is begrijp ik, want je krijgt steeds meer Javascript in web-toepassingen.

Wel vind ik het vreemd dat je aangeeft dat Camino daar geen last van zou hebben, want Camino is uiteindelijk ook op de software van Mozilla gebaseerd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door adri »

Probeer eerst de standaard diagnose eens.
Afbeelding
boschans
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 augustus 2009, 15:53
    Macintosh Safari

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door boschans »

nirwana schreef:Dat Firefox niet weet wat deze met de Javascript-link aan moet daar kan ik nog enigszins in komen. Dat dat irritant is begrijp ik, want je krijgt steeds meer Javascript in web-toepassingen.

Wel vind ik het vreemd dat je aangeeft dat Camino daar geen last van zou hebben, want Camino is uiteindelijk ook op de software van Mozilla gebaseerd.
Het volgende voorbeeld geeft het verschil tussen de meest recente versie van Firefox en Camino:

Ga naar
maps.google.com
en klik op de link 'routebeschrijving'.

In Camino 1.6.8 werkt dit, maar in Firefox 3.5.2 is de foutboodschap 'Firefox weet niet ..." het gevolg.
Alleen in Firefox, dat is het vreemde.
Voorzover ik kan nagaan zijn alle benodigde javascripts op mijn intel-macs geïnstalleerd.
In Safari zie ik bv dat java-applet versie 1.5 geïnstalleerd is.

Ik heb altijd met veel genoegen Firefox als mijn standaard browser gebruikt. Als ik mij goed herinner is het bij de overgang naar FF3 misgegaan. Sindsdien gebruik ik andere browser, maar ik hou wel de updates van FF bij, maar zonder resultaat.
Ik hoop in dit forum een aanwijzing te krijgen hoe ik FF weer helemaal operationeel krijg.

boschans
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door common sense »

nirwana schreef: Wel vind ik het vreemd dat je aangeeft dat Camino daar geen last van zou hebben, want Camino is uiteindelijk ook op de software van Mozilla gebaseerd.
Niet zo heel vreemd, immers een andere instantie van de software, en een ander profiel. Zoals Adri aangaf, probeer de standaard diagnose eens. Goed lezen, stap voor stap afwerken. En ik gok dat een nieuw firefox profiel het probleem verhelpt.
boschans schreef: Als ik mij goed herinner is het bij de overgang naar FF3 misgegaan. Sindsdien gebruik ik andere browser, maar ik hou wel de updates van FF bij, maar zonder resultaat.
Des te meer reden aan jouw profiel te twijfelen, het profiel staat in je thuismap /Users/jouwnaam/Library/Application Support/Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door nirwana »

boschans schreef:Ga naar
maps.google.com
en klik op de link 'routebeschrijving'.
Hmm, dan is er bij jou toch iets anders aan de hand dan ik dacht, want die link werkt wel gewoon in mijn Firefox. Dan zou ik inderdaad eens een nieuw profiel aanmaken en het daarmee proberen (zoals de andere reacties al suggereren).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
boschans
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 augustus 2009, 15:53
    Macintosh Safari

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door boschans »

nirwana schreef:
boschans schreef:Ga naar
maps.google.com
en klik op de link 'routebeschrijving'.
Hmm, dan is er bij jou toch iets anders aan de hand dan ik dacht, want die link werkt wel gewoon in mijn Firefox. Dan zou ik inderdaad eens een nieuw profiel aanmaken en het daarmee proberen (zoals de andere reacties al suggereren).
Als twee mensen suggereren om het profiel te vernieuwen dan moet dan, maar de terminal-mode heb ik mij niet aan gewaagd.
Wat ook blijkt te werken: de bestaande profielmap verwijderen, FF opnieuw opstarten en mijn instellingen uit Safari importeren.
Alles werkt nu weer als een zonnetje.
Mijn dank voor de tips

boschans
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen ...

Bericht door adri »

In feite heb je dan ook een nieuw profiel aangemaakt. ;)
Hoe dan ook, succes ermee en als er weer problemen zijn, laat het gerust weten.
Afbeelding
Plaats reactie