nieuw Window.navigator object

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Marcin
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 maart 2010, 13:09
    Macintosh Safari

nieuw Window.navigator object

Bericht door Marcin »

Ik ben een add-on aan het ontwikkelen voor Firefox. In deze addon wil ik het mogelijk maken om een functie aan te roepen vanaf een javascript webapp, waarbij de functie zelf in de add-on zit gebakken. Dit zoals Geode het mogelijk maakt Geolocation te gebruiken.

in de javascript app doe ik de call:
window.navigator.geocampus (idem aan syntax voor geolocation)

in de add-on maak ik in geocampus.js verwijzing naar injected.js, waarbij de functie beschreven staat:

Code: Selecteer alles

/*
* injected.js
*/
window.navigator.geocampus = {
    get lastPosition() {
        return this._lastPosition;
    },

    getCurrentPosition : function(successCallback, errorCallback, options) {
        if (!successCallback)
            throw "successCallback argument to getCurrentPosition is required";
        this._sendRequest("getPosition");
    },

    watchPosition : function(successCallback, errorCallback, options) {
        if (!successCallback)
            throw "successCallback argument to watchPosition is required";
        this._sendRequest("watchPosition");
        return ID;
    },
...
Ik kan deze functie maar niet aanroepen, iemand die hier dit probleem kan oplossen? of tips?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: nieuw Window.navigator object

Bericht door nirwana »

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik geen ervaring heb met het ontwikkelen van extensies voor de Mozilla-producten.
Daarom lijkt het me beter om je door te verwijzen naar dit Engelstalige sub-forum van Mozillazine: http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=19
Dat gaat namelijk specifiek over het ontwikkelen van extensies, dus ik denk dat men je daar beter kan helpen.

Daarnaast weet ik dat Mozilla ook druk doende is met het opzetten van een Developer Center, dus misschien heb je daar al wat aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Marcin
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 maart 2010, 13:09
    Macintosh Safari

Re: nieuw Window.navigator object

Bericht door Marcin »

Tnx, ik hoop daar antwoord te vinden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: nieuw Window.navigator object

Bericht door nirwana »

Ik kwam overigens nog een forum van Mozilla over extensies tegen: https://forums.addons.mozilla.org/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie