Verbeteringen nieuwe Firefox vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Refalm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 juni 2004, 16:30
Locatie: Nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Refalm »

mark schreef:
Refalm_ schreef:Is het niet beter om de vertaling uit te brengen ipv te zeuren over of het nou "website" of "webstek" moet zijn? :D
... het is al website.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
henri
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 oktober 2004, 2:41
    unknown unknown

Bericht door henri »

mark schreef:Laat ik dan eens instructies geven.

1. Download Firefox nl-NL:Installer (exe) voor Windows (let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
2. Installeer Firefox, met de installer wil dit zeggen dat dubbelklikken en op 'Volgende' klikken genoeg is.
3. Dat was het, language packs (.xpi) zijn alleen nodig als iemand een andere taal wil installeren (bv. nl op een engelse firefox).

Hierna kan Firefox als standaardbrowser worden ingesteld (vraagt Firefox zelf), en in Windows XP via "Programmatoegang en -instellingen" (Configuratiescherm > Software) Internet Explorer ontoegankelijk worden gemaakt. Daarna wordt voor surfen gewoon Firefox gebruikt, en is Internet Explorer nergens meer te vinden.
Bedankt Mark,
Maar ? wat bedoel je hier mee ?
(let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
De url dat je mij daarnet hebt gezet,... is dit dan de laatste beste vertaling ? laatste nighly ?
Oke, na dit antwoordje nu, surf ik met firefox (hoop ik)

Lol, de stomme belg hihi,...
Henri
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ja, dat is de laatste beste vertaling. De officiele vertaling wordt hopelijk, als mozilla.org alles snel doet, morgen uitgebracht.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik heb vanmiddag de laatste nightly geprobeerd die op zich prima is.
Toch kreeg ik een lelijke foutmelding bij het installeren van een missende Flash-plugin.
Ik heb dit op een andere pc kunnen reproduceren door bijv. naar www.nu.nl te gaan die vraagt om deze plugin.
Helaas weet ik niet precies meer wat deze foutmelding inhoudt... maar het is iets van: XML parse error... and so on...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

sc00zy schreef:Ik heb vanmiddag de laatste nightly geprobeerd die op zich prima is.
Toch kreeg ik een lelijke foutmelding bij het installeren van een missende Flash-plugin.
Ik heb dit op een andere pc kunnen reproduceren door bijv. naar www.nu.nl te gaan die vraagt om deze plugin.
Helaas weet ik niet precies meer wat deze foutmelding inhoudt... maar het is iets van: XML parse error... and so on...
Inmiddels hebben we gevonden waar het probleem lag en als het goed is wordt nu de wel werkende versie van het bestand op de CVS servers gezet.
Het lijkt er verder op dat de builds nog niet gestart zijn dus dat het meegenomen wordt in die van vanavond. Ik hoop het iig :)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Mooi :D
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

henri schreef:Bedankt Mark,
Maar ? wat bedoel je hier mee ?
.. wat bedoel ik waarmee? Het waren gewoon instructies over hoe je de Firefox nl-NL nightly kan installeren. Ik heb inmiddels een nieuw topic gestart.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
henri
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 oktober 2004, 2:41
    unknown unknown

Ben erdoor

Bericht door henri »

mark schreef:
henri schreef:Bedankt Mark,
Maar ? wat bedoel je hier mee ?
.. wat bedoel ik waarmee? Het waren gewoon instructies over hoe je de Firefox nl-NL nightly kan installeren. Ik heb inmiddels een nieuw topic gestart.
Hoi beste Mark,

Jja je hebt de goede instrukties gegoven, maar ik vroeg wat je bedoelde met uw opmerkingske.
(let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
Dit heeft Anne inmiddels al beantwoord veronderstel ik.

Thanks
Henri
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Klopt, het is een nightly en niet de 1.0 release die pas later komt. Maar, het is geen oude of iets dergelijks (het is de nieuwste zelfs).
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
Simius
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 november 2004, 13:55
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bron van:

Bericht door Simius »

Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je de broncode bekijkt van een pagina staat er in de titelbalk bijvoorbeeld "Bron van:http://www.w3.org/ - Mozilla Firefox", dus zonder spatie tussen de dubbele punt en het adres. Ik weet niet of dat zo hoort?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Bron van:

Bericht door nirwana »

Simius schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je de broncode bekijkt van een pagina staat er in de titelbalk bijvoorbeeld "Bron van:http://www.w3.org/ - Mozilla Firefox", dus zonder spatie tussen de dubbele punt en het adres. Ik weet niet of dat zo hoort?
In mijn versie (gisteren geinstalleerd) staat er netjes een spatie tussen. Dit lijkt me dus al opgelost.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Wanneer komt hij nou uit dan?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:Wanneer komt hij nou uit dan?
Gaan we het dit jaar nog beleven?
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik heb uit ongeduld maar een nightly locale op m'n usb-knuppel gezet zodat ik mensen in hun moerstaal kan overtuigen ;) . Moet nog wel wat extensions vertalen heb ik gezien :roll: ...
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ummmm, wanneer kunnen we hem nu eindelijk downloaden? Ik wil geen buggy release, maar gewoon een door mozilla stable verklaarde built!
Plaats reactie