Signature

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
hubjoosten
    unknown unknown

Signature

Bericht door hubjoosten »

Hoe kan ik aan het einde van een mailbericht een "signature" met mijn naam, adres etc. meegeven? In mijn voorgaande mailer Eudora was dit een kwestie van eenmalig een signature tekst opstellen en deze instellen op default. Mvg, Hub
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Accountinstellingen » Je account » Koppel deze ondertekening ...
hubjoosten
    unknown unknown

signature

Bericht door hubjoosten »

sc00zy schreef:Accountinstellingen » Je account » Koppel deze ondertekening ...
Beste Arjan, bedankt voor de supersnelle hulp! Mvg, Hubjavascript:emoticon(':D')
Very Happy
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Heeft iemand enig idee hoe je van die twee streepjes af komt, die standaard voor de signature in de mail geplaatst wordt?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Mozquito schreef:Heeft iemand enig idee hoe je van die twee streepjes af komt, die standaard voor de signature in de mail geplaatst wordt?
Lees dit eens...

Je gaat het niet geloven, maar die streepjes zijn echt een standaard hoor. Het zijn trouwens niet enkel streepjes, het zijn twee streepjes en een spatie "-- ". Daarmee wordt de ondertekening gescheiden van de inhouden. Over de estetische waarde valt te discussiëren, maar het is wel efficiënt. Door middel van dat scheidingsteken herkent een mailprogramma namelijk waar de tekst stopt en waar de ondertekening begint. Als je dan antwoordt op een mail, zal de ondertekening weggelaten worden. Als die streepjes er niet staan, moet je telkens de ondertekening verwijderen.

Die streepjes hebben dus wel een nut... ;-)
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

ByteWarrior schreef:Die streepjes hebben dus wel een nut... ;-)
En jij hebt zeker "streepje-spatie-twee streepjes-spatie" voor je PGP-handtekening staan? ;-)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Mozquito schreef:En jij hebt zeker "streepje-spatie-twee streepjes-spatie" voor je PGP-handtekening staan? ;-)
Daar heb je een punt, maar enkel als ik inline ondertekenen. Naar mensen die TB gebruiken, verzend ik met PGP/MIME en die merken er dus niets van. En mensen die Outlook (/Express) gebruiken, werken sowieso al niet met ondertekeningen, dus die maken daar geen probleem.
Plaats reactie