hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
mrdries
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 augustus 2010, 21:40
Locatie: lommel
    Windows 7 Firefox

hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door mrdries »

hallo iedereen,

Volgens AVG heb ik het trojaans paard generic 18.BLEI op mijn computer staan.
Ik kan niet meer met internet explorer werken maar wel met mozilla.
Ik heb dus ook al enkele virusscanners en dergelijke gedownload maar het virus belet mij om deze scanners
te openen eenmaal ik ze gedownload heb want ik kan bijna niks meer openen, zelfs geen film meer kijken ofzo.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen, heeelp mij asjeblieft?:(
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.

Ook al zijn we hier niet specifiek gericht op het verwijderen van virussen, dat betekent nog niet dat we je niet wat op weg kunnen helpen.

Via Google vind ik weinig over het virus. Ik kom het inderdaad in een lijst van AVG tegen. Maar er blijkt een compleet alfabet van die virussen te bestaan. Op http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-6789nl.html staan algemene verwijder-instructies voor Trojan.Generic virussen.

Die site biedt een verwijder-tool aan, maar daarover plaatst iemand wel de volgende opmerking "Je installeert het hele ding, wacht super lang tot hij klaar is met scannen om DAN te horen dat je moet gaan betalen. daaag! slecht hoor, zet dat dan ook even hier neer!"

Maar hopelijk biedt de overige info in dat artikel je voldoende aanknopingspunten om op je computer op zoek te gaan naar sporen van dit virus. Doorgaans is de taakbeheer van Windows (toetscombinatie CTRL+SHIFT+ESC of rechtsklik op een leeg gedeelte van de taakbalk) je grote vriend in deze. Daarin zie je welke processen er zoal draaien en kun je ook zo'n proces beëindigen als je de naam van het proces niet vertrouwt.
Als je zo'n programma hebt afgesloten dan heb je namelijk ook kans dat je dan het programma handmatig van disk kunt verwijderen. Een uitgebreid alternatief voor Windows Taakbeheer is Autoruns.

Ook kan het helpen om het programma HijackThis te downloaden en het logbestand dat deze aanmaakt hier op het forum te plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door Frederik »

Probeer het volgende (gratis) programma eens:
http://www.superantispyware.com/download.html

Ik verbaas me er iedere keer weer over wat voor tuig dat programma allemaal wel niet vindt en moeiteloos weet te verwijderen.
mrdries
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 augustus 2010, 21:40
Locatie: lommel
    Windows 7 Firefox

Re: hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door mrdries »

Bedankt voor deze programma's en info.
Maar wanneer ik deze antispyware of dergelijke programma's download
kan ik deze vervolgens niet openen want het virus belet mij haast elk programma te openen wat uitermate vervelend is.
Dus zo kan mijn virusscanner niet geactiveerd worden.
Weet iemand hier een antwoord voor??? alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door Frederik »

Probeer het eens in de veilige modus (F8 tijdens het opstarten).
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: hoe verwijder ik het trojaan paard generic 18.BLEI

Bericht door Tonnes »

Kun je het virus(proces) niet eenvoudig eerst via Taakbeheer deactiveren? In dat geval: heb je gekeken of het via de registry-key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run wordt gestart, zodat je dit kan verwijderen?
Doe eens gek. Let op je spelling.
Plaats reactie