Tab Candy wordt Firefox Panorama

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door nirwana »

Aza Raskin meldt op zijn weblog dat de Tab Candy waar hij aan werkt in Firefox 4 wordt opgenomen onder de naam Firefox Panorama. Deze werkzaamheden zijn een manier om tabbladen te kunnen groeperen zodat je openstaande tabbladen overzichtelijk kunt rangschikken. Als je deze video (1:28) bekijkt, dan zie je snel genoeg waar Firefox Panorama voor bedoeld is.

Deze nieuwe mogelijkheid is nu al te vinden in de test-versie van Firefox 4 (beta 4). Let op dat Firefox nog niet officieel beschikbaar is. Als je Firefox 4 wilt uitproberen, doe dat dan bij voorkeur met een nieuw profiel. Heb je daar geen zin in, dan kun je altijd wachten tot Firefox 4 dit najaar officieel verschijnt.

bron:
- Aza Raskin: Firefox Panorama: Tab Candy Evolved
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door Tonnes »

Kortom, nieuws dat je vanzelf (onderin) ziet na installatie. ;)
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door Dorus »

En ook nieuws waar ik de nodige klachten al weer over verwacht. Maar ja, dat zul je bij elke verandering hebben. Zelf ben ik in ieder geval blij dat firefox sinds versie 1.0 nog steeds verbeterd. :P
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Mozilla

Re: Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door adri »

Het werkt ook nog niet helemaal vlekkeloos, kan ik je verzekeren. ;)
Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar het is wat dit betreft vrij aardig vergelijkbaar met de soortgelijke functie in Opera.
Afbeelding
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door Dorus »

Ik heb het filmpje beken, en het ziet er niet slecht uit. Ik heb echter 2 problemen:
1. Het is een hoop werk alles te sorteren (ik heb nu 16 tabs open, en ik open/sluit ze continue).
2. Niet iedereen zal deze functie zonder uitleg begrijpen. Er op klikken en het gewenste tabblad openen zullen de meeste nog wel vinden, maar dat groeperen is lastiger als je niet weet dat het er is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Tab Candy wordt Firefox Panorama

Bericht door nirwana »

Dorus schreef:2. Niet iedereen zal deze functie zonder uitleg begrijpen. Er op klikken en het gewenste tabblad openen zullen de meeste nog wel vinden, maar dat groeperen is lastiger als je niet weet dat het er is.
Anno 2010 kom ik nog mensen tegen voor wie nog niet duidelijk is wat een tabblad in een browser is en wat je ermee kunt. Laat staan dat ze die tabbladen eens handig gaan indelen. Maar misschien wordt het met wat extra knopjes en functies juist opeens duidelijk hoe handig tabbladen zijn. Ik verbaas me soms over hoe mensen software gebruiken, maar dan denk ik doorgaans "ja, zo kan het ook".
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie