Rekonq

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Safari

Rekonq

Bericht door adri »

In het browsergeweld van de afgelopen tijd waar de diverse browserboeren elkaar met snelheidstests om de oren slaan waaruit blijkt dat hun product toch echt de allersnelste is, is er nu weer eentje bij die m.i. een aardig partijtje meeblaast op dat vlak: Rekonq.
Rekonq is een KDE-browser (die dus volledig integreert in KDE), die gebaseerd is op KHTML-code (evenals oudere broer Konqueror en neefjes Chrome en Safari). Uiterlijk lijkt Rekonq verbluffend veel op Chrome en de opstartsnelhheid is vergelijkbaar.
Verder heeft Rekonq standaard een prima ad-blocker en sessieherstel aan boord en gaat het laden van pagina's ook lekker vlot.
Meer info over deze snelle jongen is te vinden op Sourceforge.

Screenshot, zie onder.
Bijlagen
rekonq1.png
rekonq1.png (168.23 KiB) 6264 keer bekeken
Afbeelding
novaflash
Berichten: 336
Lid geworden op: 5 mei 2010, 15:56
    Windows 7 Chrome

Re: Rekonq

Bericht door novaflash »

Nu nog het uiterlijk een beetje leuk maken en het kan een medespeler worden in de markt.

Desondanks vind ik SRware Iron (chromium project) toch fijner. Niet van die Google 'spyware' erin maar toch het ideale snelle werken van die browser. Firefox staat bij mij op het moment op de tweede rang.
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Rekonq

Bericht door Citroentje »

Even geprobeerd, maar hij crashte al wel een keer...
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Ubuntu Firefox

Re: Rekonq

Bericht door Koen_92 »

Ziet er wel leuk uit, maar doet mij wel veel aan Chrome denken.
Ook mis ik een menu-balk (misschien is het ouderwets, maar ik vind het toch wel erg handig).

Maar nu Dolphin de nieuwe Filemanager van KDE is en Rekonq de nieuwe browser, wat gaat er dan met Konqueror gebeuren?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Rekonq

Bericht door adri »

Ik weet niet of Rekonq de nieuwe browser voor KDE wordt...
Het lijkt me op zich niet onlogisch omdat Dolphin inderdaad al de standaard filemanager is, maar er zal dan nog wel wat aan geschaafd moeten worden (het is nog steeds Bèta-software -tot die tijd zal het m.i. zeker geen vervanger voor Konqueror worden).
Konqueror is in browseropzicht wel een beetje achtergebleven, dus wie weet hoe de toekomst eruit ziet. :?
Afbeelding
Plaats reactie