Familiefilter

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Poekie85
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 november 2004, 11:24
    unknown unknown

Familiefilter

Bericht door Poekie85 »

Een kennis van mij heeft sinds 2 weken internet en is zich rot geschrokken van wat er allemaal op haar pc terecht is gekomen in de tijd dat haar 2 kinderen van 7 en 9 op internet hebben gezeten.
Ik heb Ad Aware voor haar gedownload en haar laten zien hoeveel spyware zij ondertussen binnen had gekregen. Dit waren er dus honderden. Ik heb haar geadviseerd firefox te gebruiken als browser om deze spyware voor een groot deel tegen te gaan.
Ik wil nu ook nog een familiefilter instellen om te voorkomen dat haar kinderen op sexsites e.d. terecht komen. Hoe kan ik dat op eenvoudige wijze instellen of kan ik ergens iets downloaden om dit goed te regelen. :?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Wat je ook nog even moet installeren is SpywareBlaster en Spyware Search & Destroy...
SpywareBlaster is ter preventie en Spyware S&D als preventie en scanner.
Samen met AdAware en Firefox zit je dan wel redelijk safe :)
Als je dan gewoon goed up-to-date houdt (ook antivirus en eventuele firewall) en niet domweg op ja klikt als je een of andere popup krijgt... dan kun je "veilig" surfen 8)

Wat betreft het familiefilter kan ik je niet helpen... heb ik nog geen kaas van gegeten ;)
Poekie85
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 november 2004, 11:24
    unknown unknown

Familiefilter

Bericht door Poekie85 »

sc00zy schreef:Wat je ook nog even moet installeren is SpywareBlaster en Spyware Search & Destroy...
SpywareBlaster is ter preventie en Spyware S&D als preventie en scanner.
Samen met AdAware en Firefox zit je dan wel redelijk safe :)
Als je dan gewoon goed up-to-date houdt (ook antivirus en eventuele firewall) en niet domweg op ja klikt als je een of andere popup krijgt... dan kun je "veilig" surfen 8)

Wat betreft het familiefilter kan ik je niet helpen... heb ik nog geen kaas van gegeten ;)
Bij mezelf heb ik <a href="www.hitmanpro.nl">hitmanpro</a> gedownload. Daarin zijn diverse scanners samen gebracht. Erg handig ook voor de minder ervaren pc gebruiker.
Nadeel is alleen dat het wel even tijd kost om al deze programma's hun werk te laten doen. [/code] :D
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ja, daar had ik laatst ook over gelezen op Tweakers.net
Ik zal deze ook eens proberen :) spreekt me wel heel erg aan zo'n alles-in-één programma...
HP
    unknown unknown

Re: Familiefilter

Bericht door HP »

Poekie85 schreef: Ik wil nu ook nog een familiefilter instellen om te voorkomen dat haar kinderen op sexsites e.d. terecht komen. Hoe kan ik dat op eenvoudige wijze instellen of kan ik ergens iets downloaden om dit goed te regelen. :?
Of er ergens iets te downloaden is, weet ik niet.
Misschien hangt het wel af van je provider of je wel of geen familiefilter kunt installeren. Wel weet ik dat mijn provider (Solcon) als eerste provider in Nederland in oktober 1999 gezinsvriendelijk Internet aanbood door middel van contentfiltering. In maart 2001 is het contentfilter van Solcon als beste uit de test van de Consumentenbond gekomen. Het contentfilter haalde een score van maar liefst 89 procent.
Zie http://www.solcon.net/index.php?Id=46&content=text
Wellicht kan men bij Solcon meer vertellen.

HP
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Je zou ook het internet op kunnen gaan via een proxy:
https://help.csufresno.edu/cvip/filter/win-firefox.html als voorbeeld :D
Gast
    unknown unknown

Re: Familiefilter

Bericht door Gast »

HP schreef:
Poekie85 schreef: Ik wil nu ook nog een familiefilter instellen om te voorkomen dat haar kinderen op sexsites e.d. terecht komen. Hoe kan ik dat op eenvoudige wijze instellen of kan ik ergens iets downloaden om dit goed te regelen. :?
Of er ergens iets te downloaden is, weet ik niet.
Misschien hangt het wel af van je provider of je wel of geen familiefilter kunt installeren. Wel weet ik dat mijn provider (Solcon) als eerste provider in Nederland in oktober 1999 gezinsvriendelijk Internet aanbood door middel van contentfiltering. In maart 2001 is het contentfilter van Solcon als beste uit de test van de Consumentenbond gekomen. Het contentfilter haalde een score van maar liefst 89 procent.
Zie http://www.solcon.net/index.php?Id=46&content=text
Wellicht kan men bij Solcon meer vertellen.

HP
Ziet er interesant uit en zou een mogelijkheid kunnen zijn, ga ik verder onderzoeken.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

sc00zy schreef:Je zou ook het internet op kunnen gaan via een proxy:
https://help.csufresno.edu/cvip/filter/win-firefox.html als voorbeeld :D
Lijkt een goede en makkelijke oplossing. Ga ik denk maar eens instellen en eens kijken wat resultaat is. Tanks voor support
Poekie85
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 november 2004, 11:24
    unknown unknown

Bericht door Poekie85 »

Anonymous schreef:
sc00zy schreef:Je zou ook het internet op kunnen gaan via een proxy:
https://help.csufresno.edu/cvip/filter/win-firefox.html als voorbeeld :D
Lijkt een goede en makkelijke oplossing. Ga ik denk maar eens instellen en eens kijken wat resultaat is. Tanks voor support
Ik heb het ff getest maar helaas is alles nu forbidden.
Dat is dus even teveel van het goede.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Poekie85 schreef:
Anonymous schreef:
sc00zy schreef:Je zou ook het internet op kunnen gaan via een proxy:
https://help.csufresno.edu/cvip/filter/win-firefox.html als voorbeeld :D
Lijkt een goede en makkelijke oplossing. Ga ik denk maar eens instellen en eens kijken wat resultaat is. Tanks voor support
Ik heb het ff getest maar helaas is alles nu forbidden.
Dat is dus even teveel van het goede.
Ok, het was het proberen in elk geval waard ;)
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Solcon

Bericht door Ronald-Jan »

Ik gebruik ook ADSL van Solcon.

De filter werkt geweldig. Hij laat bijna niets door en ik heb de filter nog niet kunnen omzeilen. Bovendien kun je de filter zelf configureren.
ADSL van Solxon vindt zeker een aanrader. Op de link hieronder kun je een screenshot zien van de filterfunctie van Solcon:

Afbeelding

Daarnaast is ook Norton Internet Security van Symantec een aanrader als je niet wil overstappen op een andere provider. Sowieso blokkeert het al een hoop aanvallen van het internet. Je hebt dan ook een geavanceerde firewall en een spamfilter. De optie Parental Control is erg handig. Je kan sites filteren op inhoud of sites helemaal laten blokkeren.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Solcon

Bericht door nirwana »

Ronald-Jan schreef:Ik gebruik ook ADSL van Solcon.

De filter werkt geweldig. Hij laat bijna niets door en ik heb de filter nog niet kunnen omzeilen. Bovendien kun je de filter zelf configureren.
Dat laatste is maar goed ook, want anders betaal je voor iets dat je niet krijgt :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

ja, das waar :lol:

maar je betaalt niet voor de filter hoor....tenminste het abonnement is niet duurder dan andere abonnementen zonder filter...
Administrateur Steun Firefox
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Er is ook nog een BlockXXX extensie. Het is een in de steek gelaten extensie, maar er zijn plannen om hem verder te ontwikkelen.
Poekie85
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 november 2004, 11:24
    unknown unknown

Bericht door Poekie85 »

Ria schreef:Er is ook nog een BlockXXX extensie. Het is een in de steek gelaten extensie, maar er zijn plannen om hem verder te ontwikkelen.
Bedankt voor meedenken Ria.
Ik ga dit ook weer even testen aan ik de kans krijg van de kids.
Zou inderdaad handig zijn extensie weer verder te ontwikkelen.
gr. Cor
Plaats reactie