text printen op de website.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
erikhans
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 februari 2011, 9:31
    Windows 7 Safari

text printen op de website.

Bericht door erikhans »

Via deze weg wil ik vragen of iemand mij kan helpen met het volgende;

Ik ben bezig een website in NVU te maken maar wil er graag een mogelijkheid in verwerken zodat men een text kan uit printen.

Weet iemand misschien hoe ik zo`n link kan maken met NVU?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: text printen op de website.

Bericht door Frederik »

Plaats in de bron van de pagina op de plaats waar je de link wil hebben het volgende: <a href="javascript:window.print()">Print deze pagina</a>
erikhans
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 februari 2011, 9:31
    Windows 7 Safari

Re: text printen op de website.

Bericht door erikhans »

Bedankt, ik probeer het direkt

Frederik schreef:Plaats in de bron van de pagina op de plaats waar je de link wil hebben het volgende: <a href="javascript:window.print()">Print deze pagina</a>
erikhans
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 februari 2011, 9:31
    Windows 7 Safari

Re: text printen op de website.

Bericht door erikhans »

erikhans schreef:Bedankt, ik probeer het direkt

Frederik schreef:Plaats in de bron van de pagina op de plaats waar je de link wil hebben het volgende: <a href="javascript:window.print()">Print deze pagina</a>
om even terug te komen op het bovenstaande:

Ik heb het geprobeerd maar het printen lukt niet, heb je misschien een andere oplossing?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: text printen op de website.

Bericht door nirwana »

Erik,

Wat gebeurt er dan als je op de link klikt ?
In Nvu / Kompozer werkt deze link in elk geval niet, dus je zult dit sowieso in een webbrowser moeten uitproberen.

In welke webbrowser heb je dit uitgeprobeerd ?

Als je deze pagina ergens online kunt plaatsen, dan kunnen we ook zien wat je hebt geprobeerd en of het bij ons ook niet werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
erikhans
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 februari 2011, 9:31
    Windows 7 Safari

Re: text printen op de website.

Bericht door erikhans »

nirwana schreef:Erik,

Wat gebeurt er dan als je op de link klikt ?
In Nvu / Kompozer werkt deze link in elk geval niet, dus je zult dit sowieso in een webbrowser moeten uitproberen.

In welke webbrowser heb je dit uitgeprobeerd ?

Als je deze pagina ergens online kunt plaatsen, dan kunnen we ook zien wat je hebt geprobeerd en of het bij ons ook niet werkt.
Beste martijn,
Als ik op de link klik dan krijg ik geen reactie, zowel in explorer,safari als google chrome.

op dit moment kan ik het niet plaatsen omdat ik alles weer verwijderd heb, maar zodra het weer hersteld is probeer ik `t opnieuw te plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: text printen op de website.

Bericht door nirwana »

erikhans schreef:op dit moment kan ik het niet plaatsen omdat ik alles weer verwijderd heb, maar zodra het weer hersteld is probeer ik `t opnieuw te plaatsen.
Je kunt altijd een HTML-pagina kopiëren of hernoemen en die zo onder een andere naam op een webserver plaatsen. Maar je moet zelf maar kijken wat je voor elkaar kunt krijgen. Als je er eerst weer een volledige pagina van wilt maken en die dan online wilt plaatsen, dan wachten we daar gewoon op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie