welke webhost?

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
Leonie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 november 2010, 11:32
    Windows XP Firefox

welke webhost?

Bericht door Leonie »

als ik mijn website maak in kompozer, moet ik dan een webhost kiezen die programmeertalen als PHP en MysQl ondersteunt? Of kan ik kiezen voor statische webhosting? Het wordt een vrij simpele website, pagina of 10 met tekst, foto's en verder weinig moeilijks en interactiefs. Voor wat ik tot nu toe heb uitgezocht, kom ik tot de conclusie dat ik voldoende zou hebben aan statische webhosting, maar zou het graag even bevestigd zien.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: welke webhost?

Bericht door nirwana »

Leonie,

Het maakt Kompozer niet uit wat voor webhosting je gebruikt. In eerste instantie gebruik je Kompozer om HTML- en CSS-bestanden te bewerken, oftewel statische pagina's.

Je kunt er echter ook wel PHP-bestanden mee bewerken als je dat zou willen. In PHP ben je echter meer met code bezig, terwijl Kompozer vooral een WYSIWYG HTML-editor is. Met PHP bewerk je doorgaans de code in een tekst-editor.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie