uitklapmenu in javascript werkt niet meer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

uitklapmenu in javascript werkt niet meer

Bericht door kuipje »

Ik heb een tijd geleden op mijn website, op deze pagina http://www.mk-perspectief.nl/Eropuit.html, een javascript voor een horizontaal uitklapmenu gebruikt. Deed het altijd goed. Nu heb ik vanmorgen een aantal wijzigingen aangebracht en met Filezilla geupload... en het hele menuutje is weg! Dit is de eerste keer dat ik dit menu heb gewijzigd sinds ik een nieuwe versie van Kompozer heb geinstalleerd. Zou dat er iets mee te maken hebben?
P.S. Martijn, n.a.v. mijn vorige probleem heb ik het DOC-type van de pagina veiligheidshalve gewijzigd in Transitional, maar dat maakt jammer genoeg ook niets uit.

Ik hoop dat dit probleem te verklaren is!
Groet,
Mary
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uitklapmenu in javascript werkt niet meer

Bericht door nirwana »

Mary,

Als ik jouw website opvraag met de nieuwe Web Console van Firefox 4, dan krijg ik daarin de volgende melding:

Code: Selecteer alles

Menu6 is not defined
Kijk ik vervolgens in jouw menuitems.js script dan staat daarin als eerste regel:

Code: Selecteer alles

var NoOffFirstLineMenus=6;			// aantal hoofditems
Ik vermoed dat het script daar die 6 vandaan haalt. Er is echter onderin inderdaad geen Menu6 gedefinieerd. Ik vermoed dat daar de fout in zit.

Ik heb dit hier net even getest en als ik het aantal hoofditems op 5 zet, dan zie ik tenminste weer een menu verschijnen.

Daarom is het dus altijd handig om in het geval van Javascript-fouten in Firefox 3 de Foutconsole te raadplegen of in Firefox 4 de Web Console.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uitklapmenu in javascript werkt niet meer

Bericht door nirwana »

Wel vraag ik me nog af waar die lege menu-items onderaan Menu5 voor zijn:

Code: Selecteer alles

	Menu5_1=new Array("","#","",0,20,150);
	Menu5_2=new Array("","#","",0);
	Menu5_3=new Array("","#","",0);
	
Volgens mij kun je die net zo goed verwijderen, maar dat moet je zelf maar bekijken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: uitklapmenu in javascript werkt niet meer

Bericht door kuipje »

Ja, de fout zat in die 6! Ik heb bij alle wijzigingen steeds het aantal regels gecheckt in de opbouw van het menu zelf (helemaal onderin het script). Als je daar een fout maakt komen ook niet alle menuregels in beeld... Dat had ik nu dus ook gecheckt. Ik heb me niet gerealiseerd dat bij mijn laatste wijzigingen in de opbouw van het menu er 5 ipv 6 onderdelen waren, de les is wel dat het handig is om de eerdere versie van het script nog te bewaren, dan had ik het gezien!
Ik had wel al de foutconsole geraadpleegd, ik heb ook die foutmelding over menu 6 zien staan maar die begreep ik niet omdat ik dacht dat die 6 op een maximum sloeg. Moet het dus nog secuurder lezen.
Die lege subregels had ik er trouwens vast ingezet, die worden nl nog gevuld.

Dank voor je snelle hulp! :D
Groet,
Mary
Plaats reactie