Sunbird en Google Agenda synchroniseren?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Sunbird en Google Agenda synchroniseren?

Bericht door Jan_Kol »

Op mijn éne computer heb ik Thunderbird (3.1.7.) + Lightning + de add-on 'Provider voor Google agenda 0.7.1' geïnstalleerd staan. De synchronisatie met mijn Google Agenda verloop meestal (!) vlekkeloos.

Nu heb ik op een andere computer Sunbird 1.0b1 geïnstalleerd en wil daarop ook deze agenda (off-line) kunnen bekijken etc. Als ik op die agenda klik met de RMK en de Eigenschappen opvraag zie ik op beide computers hetzelfde maar toch werkt het niet op de computer met Sunbird.
Toen dat niet werkte heb ik geprobeerd de add-on 'Provider voor Google agenda 0.7.1' ook voor Sunbird te installeren maar dat lukt niet omdat die niet geëigend zou zijn voor deze toepassing c.q. dit programma c.q. deze versie van Sunbird.

Heeft iemand enig idee?

Jan
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows XP Firefox

Re: Sunbird en Google Agenda synchroniseren?

Bericht door JL »

Geeft Sunbird de optie CalDav bij "nieuwe agenda" op netwerk"?
Zo ja, daar kan het ook mee en als ik het goed begrepen heb is dat de "netste" manier om meerdere computers aan één webserver-agenda te koppelen (ivm mogelijke sync-conflicten).

En om off-line te kunnen lezen zou de optie "buffer" in de eigenschappen moeten helpen (zelf geen ervaring mee).
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Re: Sunbird en Google Agenda synchroniseren?

Bericht door Jan_Kol »

JL schreef:En om off-line te kunnen lezen zou de optie "buffer" in de eigenschappen moeten helpen (zelf geen ervaring mee).
Vanmorgen ervoer ik dat je zelf moet instellen dat je de agenda off-line wilt kunnen raadplegen. Dankzij het doot JL genoemde buffer lukt dat ook. Alleen moest ik even zoeken om het buffer te vinden. Ga naar je Lightning agenda en rechtsklik in de linkerkolom op de agenda naam (als je die niet ziet even op het driehoekje klikken). Dan rechtsklikken en Eigenschappen kiezen. Bij Eigenschappen een vinkje bij Buffer zetten. Het zal even duren voordat de agenda in het buffer is opgeslagen maar dan is de agenda tot het moment van laatste bijwerking/ synchronysatie ook off-line beschikbaar.

Jan
Plaats reactie