op een eigen foto.jpg vakken markeren om door te linken

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
mariakompozert
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 september 2010, 8:27
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

op een eigen foto.jpg vakken markeren om door te linken

Bericht door mariakompozert »

hallo allemaal ik ben aan het worstelen met het volgende.
op de achtergrond van een nieuwe pagina van een nieuwe website wil ik een foto .(jpg) plaatsten, op de foto moeten 3 plaatsen gemarkeert worden, de markeringen moeten door linken naar 3 verschillende andere paginas van de zelfde website. en dit lukt niet. op een URL - foto lukt het wel om kleinere fotos op te plaatsen om een link te maken naar een andere pagina. maar de achtergrondfoto gaat dan repeteren op het scherm als je het publiceert en dat vind ik niet mooi. wat is de beste oplossing volgens jullie ?

er wordt gezecht dat als je een transparante foto over een andere foto plaatst dat de onderliggende foto niet gedownload kan worden. klopt dat ? en hoe werkt dat.

en de laatste vraag is. ik moet in mijn eerste website een condoleance boek maken, hier voor moet ik de gegevens in een data base stoppen die ik later moet kunnen uit printen. welke data base moet ik hier voor gebruiken? en is er een handleiding bij.

de groetjes
maria
NikJosuf
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 maart 2011, 19:31
    Windows 7 Firefox

Re: op een eigen foto.jpg vakken markeren om door te linken

Bericht door NikJosuf »

Het eerste is mogelijk met Adobe Fireworks.
De proefperiode moet u ruim genoeg tijd geven om het fotoproject te voltooien.
Image Slicing Video Tutorial

Wat betreft de database is het misschien het handigst om de colondeance berichten gewoon vanaf de gemaakte website te printen?
Of is dat om de een of andere reden geen optie?


/NikJosuf
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: op een eigen foto.jpg vakken markeren om door te linken

Bericht door Frederik »

Je kunt dat met KompoZer ook op de volgende manier bereiken zonder aanvullende software.

Stel, je hebt een afbeelding op een pagina. Op die afbeelding moeten drie linken komen naar andere externe webpagina's.
Je maakt vervolgens een transparante gif afbeelding en die geef je een laag.
Vervolgens plaats je de laag (inclusief die transparante gif) op de afbeelding en vervolgens geef je een koppeling aan de laag naar een externe link.

In het volgende voorbeeld heb ik een transparante afbeelding genomen ( die heb ik voor de duidelijkheid wel een omlijning mee gegeven) en die twee keer op de afbeelding geplaatst en vervolgens koppelingen aangebracht.
http://www.kompozer.nl/proef/laag.html
mariakompozert
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 september 2010, 8:27
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: op een eigen foto.jpg vakken markeren om door te linken

Bericht door mariakompozert »

moderator je begijpt precies wat ik wil, maar het plaatsen van foto op foto lukt mij niet in Kompozer. Ik kan nu wel een url op de achtergrond plaatsen die niet repeteert met transparante foto's er op, alleen de url is links uitgelijnd en de transparante foto's gecentreerd (en dat is de bedoeling). Hoe centreer ik de url in Kompozer zonder problemen? Of hoe plaats ik foto op foto in Kompozer? Hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb de transparante foto met laag gemaakt zoals je adviseerde.
Plaats reactie