ccokie.sqlite ?????????? wat is dat

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
riedeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 maart 2011, 14:05
    Windows Vista Firefox

ccokie.sqlite ?????????? wat is dat

Bericht door riedeltje »

Hallo,
mijn AVG beveiliging geeft bij opening Firefox een melding over een tracking cookie dat is gevonden. Ook als ik gescand heb, verschijnt er een waarschuwing. Toen ik de infecties (2) wilde verwijderen, kreeg ik een waarschuwing van AVG dat ik dat niet moest doen omdat ik een crash zou kunnen veroorzaken en dat ik in shell ging zitten rommelen als ik het verwijderde.

Dit is de melding van AVG scanner:
"";"C:\Users\Molenberg\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\v3p7sgpg.default\cookies.sqlite:\2o7.net.b368833d";"Gevonden Tracking cookie.2o7";"Mogelijk gevaarlijk object"


"";"C:\Users\Molenberg\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\v3p7sgpg.default\cookies.sqlite";"Gevonden Tracking cookie.2o7";"Mogelijk gevaarlijk object"

Als ik kijk via Windows Verkenner staat het hier:
Mozilla >Extensions>Firefox>Crash Reports>Profiles>v3p7sgpg.default.

Ik heb eergisteren wat nieuwe programmas geinstalleerd en weer verwijderd: TimeTo en nog een PIM die ik weer verwijderd heb, en ik heb een proefversie van Proactime (ook een PIM) voor 14 dagen. Alle programmas gedownload van download.com van CNET.

Enig idee of dit kwaad kan? Er staan in die v3p7gpg.default een hele lijst van (nieuwe) bestanden met extensie .sqlite

ik hoop dat iemand weet wat dit is?

groet,
Riedeltje
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: ccokie.sqlite ?????????? wat is dat

Bericht door knorretje »

Cookie.sqlite is een normaal onderdeel van Firefox die zorgt voor de opslag van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestandjes die door websites op jouw computer worden gezet. Cookies zijn van zichzelf onschadelijk, dus er is niks ergs aan de hand.
Ook de andere bestanden met de .sqlite extensie horen bij Firefox en kun je gewoon laten staan.
Duidelijke uitleg over cookies vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet%29

De cookies die jouw antivirusprogramma noemt, worden gebruikt om te registreren welke sites je bezoekt. Voor jouw privacy is het beter dat je deze cookies verwijdert; Firefox kan dat voor jou doen.
Uitleg over het verwijderen van cookies vind je op http://support.mozilla.com/nl/kb/Cookies%20verwijderen
riedeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 maart 2011, 14:05
    Windows Vista Firefox

Re: ccokie.sqlite ?????????? wat is dat

Bericht door riedeltje »

knorretje,
bedankt voor je info!

riedeltje
Plaats reactie