css koppelen aan Nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Engelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2011, 10:13
    Windows 7 Internet Explorer 8

css koppelen aan Nvu

Bericht door Engelaar »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn eerste website te maken en nu ben ik al een heel end.
Nu wil alleen één ding mij (tot nu toe) niet lukken, ik heb in css een body aangemaakt en deze wil ik koppelen aan mijn lay out in Nvu, maar hoe doe ik dat? Ik heb al gekeken bij extra en dan css bewerken, maar ik kom er niet uit hoe ik mijn gehele css bestand kan koppelen aan mijn Nvu bestand.

Misschien is het uit mijn manier van typen al duidelijk, ik ben geen expert op het gebied van website maken, dus daarom graag stap voor stap een beetje uitleg hoe ik dit moet aanpakken.

Dankjewel! :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: css koppelen aan Nvu

Bericht door nirwana »

Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum.

Naar aanleiding van jouw vraag heb ik mijn tekst over het bewerken van CSS in Nvu/Kompozer maar eens wat verder uitgebreid: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... een_pagina Zo bevat deze pagina nu ook eindelijk informatie over het werken met externe CSS-bestanden.

Vanuit Nvu/Kompozer kun je CSS-regels vanuit een HTML-bestand naar een apart CSS-bestand exporteren. Daarnaast kun je ook aan een HTML-pagina een bestaand CSS-bestand koppelen.

Ik ben benieuwd of ik de instructies zo duidelijk heb beschreven dat je er daarmee uit komt. Uiteraard zijn suggesties ter verbetering van de tekst altijd welkom.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie