slideshow en transparant

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

slideshow en transparant

Bericht door schilder »

Hallo

Ik heb mijn logo in een slideshow zodat de kleuren langzaam wijzigen het zijn png met transparant.
In chrome en Firefox werkt dit prima, maar in ie8 en lager wordt de schaduw bij de overgang zwart.

Ik heb deze script toegevoegd:
<!--[if lt IE 7]>
<style type="text/css">
img { behavior: url("pngfix.htc"); }
</style>
<![endif]-->

Had ergens gelezen dat dit werkt maar doet het niet.
Weet iemand een oplossing

vriendelijke groet
Ger.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: slideshow en transparant

Bericht door nirwana »

Ger,

PNGFix is bedoeld voor het correct weergeven van transparante PNG-afbeeldingen door oudere IE-browsers. Deze browsers schijnen het alpha-kanaal niet goed te ondersteunen.

Als je zegt dat het in IE8 en lager niet goed werkt, dan is dit daarvoor niet het juiste conditional comment:

Code: Selecteer alles

<!--[if lt IE 7]>
Daar staat namelijk dat het alleen geldt voor alle IE-versies lager dan 7. Daarmee sluit je dus nog een hoop IE-versies uit. Probeer het bijvoorbeeld eens met

Code: Selecteer alles

<!--[if lt IE 9]>
Verder mag ik hopen dat je ook ergens het bestand pngfix.htc hebt gedownload en in de map van de website hebt geplaatst, want anders gaat het nog niet werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

Re: slideshow en transparant

Bericht door schilder »

<!--[if lt IE 9]>

Dit werkt het bestand had ik al in de map staan dank je wel.

Ger
Plaats reactie